Beste Ziggo,

Eline Walda
Beste Ziggo,

Allereerst natuurlijk van harte welkom hier, jongen! Leuk dat je er bent. Het siert je, dat je je zo bescheiden opstelt. Je wilt niet zenden maar ontvangen, en luisteren in plaats van alleen maar zelf kletsen. Die gedachte bevalt me wel.

Maar eigenlijk kenden we elkaar allang, hè? Jij bent toch die van Casema? Heette jij niet Wanadoo, toen ik je voor het eerst tegenkwam, een paar jaar geleden? Dat vond ik toen nog zo gek, omdat ik had verwacht dat jij ook gewoon Casema zou heten, net als je ouders.

 

Een tijdje later vond je Wanadoo geen leuke naam meer. Toen heette je opeens Orange. Was dat niet een jaar of twee geleden? Weet je nog, om je te bescheuren, je was vergeten het mij te vertellen, dus ik bleef m'n kerstkaarten maar naar Wanadoo sturen. Hopelijk zijn ze toch goed aangekomen?

Ik hoorde dat je vorig jaar bent gaan samenwonen met Multikabel en @Home, leuk hoor. Gefeliciteerd nog! Ik snap ook best dat je graag wilt, dat het hele gezin dezelfde naam heeft.

Ik had het alleen wel handig gevonden, als je er gewoon bij gezegd had, dat jij die van Casema bent, en dat ik jou ook nog als Orange (en daarvoor als Wanadoo) ken, toen je je voorstelde. Je ziet er ook zo anders uit, ik herkende je bijna niet, man!

Luister eens, Ziggo. Allemaal leuk en aardig, dat je naar me wilt luisteren enzo. Maar soms moet je zelf ook iets vertellen. Bijvoorbeeld dat je eerst Casema heette. En dat ik niet verplicht ben, vriendjes met je te blijven, nu je zo veranderd bent.

Waar ik ook benieuwd naar ben is wat al die veranderingen bij jou nu eigenlijk betekenen voor mijn adres. Blijft dat hetzelfde, of moet ik ook verhuizen en woon ik straks in de Ziggostraat in plaats van de Orangelaan? Ik ben namelijk nogal verknocht aan m'n stekkie, weet je.

Ik heb het er eens over gehad met onze vrienden hier op Molblog, en we willen je toch een paar tips meegeven, voor als je over een paar jaar weer een nieuwe naam wilt.

Als je ons een brief schrijft, vertel ons dan gewoon wat we moeten weten. En prop de envelop niet helemaal vol met allemaal losse foldertjes en stickertjes, dat geeft zo'n troep.

Mooi dat je ons vertelt hoe alle producten heten in jouw nieuwe taal, maar het zegt ons allemaal niks. Leuk dat Internet Maxi voortaan Internet Z3 heet, maar kun je ons niet gewoon vertellen wat voor abonnement we hebben en wat dat eigenlijk inhoudt? Hoezo moeten wij al die namen onthouden, die jij verzint? Vanuit de ander denken, weet je nog?

Ik bedoel: leven we nou in het one-to-one marketingtijdperk of niet? Ik vond het ook nogal onpersoonlijk overkomen, dat je in de aanhef "beste abonnee" schreef. Ik heet Eline, weet je nog?

Wat veel van onze vrienden op Molblog je kwalijk nemen is dat ze opeens twee maanden vantevoren moesten betalen. Vonden ze niet leuk! Vooral omdat dat zomaar uit de lucht kwam vallen.

Wat we allemaal een beetje raar vinden, is dat je wel hard roept dat je luistert, maar het lijkt wel of je helemaal niet wilt dat we iets terugzeggen.

In je brief aan mij schrijf je bijvoorbeeld dat je wilt weten wat ik belangrijk vind. Nou, dat kan ik je zo vertellen, maar een antwoordkaartje zat er niet bij. En toen ik wilde inloggen op Casema.nlkwam ik opeens op ziggo.nl terecht, en inloggen kon ook niet. "Kom later nog eens terug", zei je. Je was zeker weer eens te druk met luisteren...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik je weliswaar de afgelopen paar dagen overal tegenkom, en dat je van alles roept, maar dat ik toch totaal geen hoogte van je kan krijgen.

Maar goed, ik wil onze vriendschap best nog een kans geven. Ik kan me best voorstellen dat het allemaal even wennen is voor je, tenslotte. Maar ga nu gewoon eens doen wat je beloofde: luisteren. En als je zelf iets te zeggen hebt, wees dan een beetje duidelijk.

Nou jongen, zet 'em op, we spreken!

Groet,

Eline

Met een login kun je automatisch reageren, krijg je toegang tot extra content en profiteer je van leuke kortingen. Nog geen login? Registreer nu!

Alleen voor leden:
Laatst toegevoegde download: ‘Haal de band aan met je kijker en lezer’
Speciale aanbieding: Molblog op Linkedin, Twitter en Facebook:

Reacties / 157  

Nog geen profiel? Meld je direct aan!

wat een drama nu dat multikabel met ziggi is samen gegeaan


Ede

Sat 07 Jun 2008, 12:05

ik weet niet of ik de enige ben die er zo over denkt maar als ik de reclame van ziggo bekjk , je weet wel, die oude man die aardig moet lijken, krijg ik steeds beelden op mn netvlies van rainman.
hebben jullie dat nou ook


mailbox

Thu 05 Jun 2008, 0:35

Goed stuk zeg!
wij hadden ook al onze bedenkingen bij dat MerkZiggoZaggo

Lees ook onze blog
http://www.heddenktank.nl/merkziggozaggo.htm


HeD

Wed 04 Jun 2008, 17:12

Hallo allemaal,
Mijn naam is Twiggo. Ik ben de zus van Ziggo. Ik kan u gerust stellen hoor, we hebben Ziggo teruggevonden in een kleedkamer van de V&D. Hij was helemaal ovestuur en durfde er niet meer uit. Die grote boze wereld werd hem allemaal wat te veel. Hij zit weer in zijn vertrouwde tehuis voor begeleid wonen. Het gaat nu weer beter met hem maar hij mag nog geen bezoek ontvangen.

Bedankt voor jullie vele e-mailtjes. hartverwarmend


Norbert Scholl

Wed 04 Jun 2008, 16:17

Ziggo is nog steeds aan het ronddolen is helemaal vergeten dat hij terug moet bellen.Heb 3 dagen lang gebeld. Na 14 dagen is de stekker van de digitale ontvangst er uit gegaan . Nu ziggo de rekenining krijg je nogwel gepresenteerd als je klaar ben met luisteren


kitty

Wed 04 Jun 2008, 16:00

Help mijn goede Multikabel is Ziggo geworden. Multikabel altijd snel aan de lijn gehad. Nu is er niets meer te bereiken, per telefoon of internet. Vlak voor naams-verandering een telefonische- ankette gehad. Veel 7 en 8 ten gegeven. Nu is voor Ziggo een 1 al teveel. Foute nota gehad na 2x afschrijven. In de oude pen maar weer dan. Wat een bende daar.


Peter

Tue 03 Jun 2008, 20:45

hoi norbert dus met andere woorden worden de klachten van nu niet sirieus maar wel later als het telaat is en dat is nu al


frans

Tue 03 Jun 2008, 11:33

Prima stuk Eline. Mijn complimenten.

Helaas vergeten vele bedrijven dat een goed service concept meer is dan een mooie campagne, maar dat het ook nog waargemaakt moet worden. En dat de klant tegenwoordig niet dom is, en dit soort spelletjes feilloos doorziet. (en da's maar goed ook!). Ik denk dat veel ergernis voorkomen had kunnen worden wanneer de klant als uitgangspunt was genomen. "Customer Situation Oriented Service Design" noemen we dat met een duur consulting woord. Betekent niets meer of minder dan dat je als bedrijf je hele concept bouwt rondom de verschillende situaties en bijbehorende behoeftes die de eindklant kan hebben.

Groet,
Marc


Marc Verhage

Tue 03 Jun 2008, 10:01

hoi ziggo of is het zippo aansteker want er klopt niks van wat ze beloven
ik ben gehandicapt en zit in een elecktrische rolstoel de digitle tv ligt eruit hij geeft een fout bericht aan en er is na 2 dagen nog niets veranderd mar voor mijn kunnen ze de boom in ga wel naar een andere provider die mij wel alles uit kan leggen hoe het wel moet maarja ze willen groot doen maar ze zijn nog zo klein en maar beloven ga zo door en je krijg een deksel op je neus blijkbaar nu al en dat is al snel TOP GAAT ZO DOOR EN JE WORDT NOG KLEINER DAN KLEIN


frans

Mon 02 Jun 2008, 22:56

Geweldig eline!


Jeroen

Mon 02 Jun 2008, 20:57

Wat een geniaal stukje, ik dacht dat ik de enige was die allergische reacties kreeg van Ziggo! U wilt naar mij luisteren? Nou mischien kunt u ervoor zorgen dat mijn internet zoals afgesproken ook echt werkt (dus ook als ik verhuis). En dat als er dan eens onverhoopt iets mis is ik gratis kan bellen, er snel opgenomen wordt (dus graag binnen drie kwartier) en dat mijn probleem opgelost wordt (dus niet dat ik nog 5x moet bellen). Wat ik niet wil: dat mijn geld geinvesteerd wordt in de ontwikkeling van fancy huisstijlen, direct mailings en slaapverwekkende commercials!!!!
Soms kan het leven heel simpel zijn....


marloes

Mon 02 Jun 2008, 15:19

"In search engines signaleert Ziggo bijvoorbeeld wat je zoekt en daar geeft hij tips bij."

Een provider die zich actief gaat bemoeien met hoe het internet voor jou er uit ziet. Lekker is dat, lijkt AOL wel.


ThE_ED

Mon 02 Jun 2008, 13:10

Prima stukje, je hebt exact mijn gedachten in woorden om weten te zetten!


Cesar

Mon 02 Jun 2008, 13:00

Sorry hoor, maar als ik me Ziggo opzeg zit ik niet op You tube en johan cruijff te wachten. Ze horen dit soort dingen klaar te hebben voordat ze wat doen en de opzeggingen te behandelen en niet de melding krijgen dat ik een papier aanpassing wil, dan is er iets goed mis met de site van Ziggo!
Ze zijn wel snel met de aanmeldingen dus tja...ongeacht welke campange ze doen fijn voor ze! Ik wil gewoon dat ze mijn opzegging verwerken zoals het hoort en niet nog een maand van me proffiteren!


charmed

Mon 02 Jun 2008, 12:21

Voor allen die klagen heb ik goed nieuws. Jullie hebben te vroeg aan de bel getrokken, want de campagne is nog maar net begonnen, zo blijkt uit een artikel in het reclame-vakblad Adformatie van 29 mei:

'De komende tijd moet de campagne zich verder ontwikkelen. Van Mansfeld (DDB): In search engines signaleert Ziggo bijvoorbeeld wat je zoekt en daar geeft hij tips bij. Als je op 'Johan Cruijff' zoekt, weet Ziggo bijvoorbeeld wanneer die in Holland Sport is geweest. Ook kan hij op Hyves wijzen op leuke You Tube-filmpjes. het zijn allemaal kleine signaaltjes die aangeven waar mensen mee bezig zijn'.

Kortom: Heb geduld, jullie klachten zullen spoeidg serieus genomen worden want Ziggo weet waar mensen zoals jullie mee bezig zijn.


Norbert Scholl

Mon 02 Jun 2008, 12:16

Nog meer leuke dingen over Ziggo, ik heb zojuist een andere manier gevonden om in kontakt te komen...Je belt gewoon dat je een abonnement wil hebben:) je krijg meteen iemand aan de telefoon.

Ik ben helemaal uit me bol gegaan, meisje toch maar gaan kijken en wat blijkt, me twee opzeggingen die ik via internet heb gedaan bij ziggo zijn niet aangekomen ( was te verwachten toch???) Wat ze wel hebben gehad ondanks dat ik opzegging voor internet en telefonie aan had gevinkt, is dat ik een verandering wilde hebben in papier werk!! Top he dat de site dat zo door geeft.
DUS mensen opzegging van internet en telefonie kan je het beste alsnog met de post doen, want online krijgen ze hele andere dingen als melding binnen...


charmed

Mon 02 Jun 2008, 11:32


theo van vugt

Mon 02 Jun 2008, 11:28

Pff...Werelds zeg dat ziggo. Vraag me af of ze wel medewerk(st)ers daar hebben! Ben al een week aan het bellen naar dat F*ck bedrijf het enige dat je krijg te horen, de wachttijd bedraagt meer dan tien min, sorry voor het ongemak, vervolgens word je verbinding verbroken zonder dat je er om vraagt. Al met al kost iedere keer dat ik bel en in me OPZEG menu uit gekomen al 50 cent kwijt...heb ze een mail gestuurd met klacht er in, krijg er gewoon geen antwoord op. Helemaal top dat Ziggo...Ben blij als ik ander internet heb, maar ze zullen wel met de smoes komen van Oh mevrouw we hebben u opzegging niet ontvangen! ZIGGO neem toch eens personeel aan, ik probeer het steeds op een ander tijdstip, maar ja volgens mij zitten jullie tikgeiten alleen voor de sier op kantoor als jullie ze tenminste hebben!
Lang leve de vele internetproviders, zo kan je nog eens overstappen!


charmed

Mon 02 Jun 2008, 10:48

goed gedaan ziggo mijn digitale tv ligt er ook uit nu heb je het voor elkaar ik kan al bijna geen kant op maar nu moet ik wel.
toppie goed gedaan ?


frans

Sun 01 Jun 2008, 22:58

ik ga wel op zoek naar een goede provider die me wel verder kan helpen hier bij ziggo wordt ik niet wijzer nu en nooit niet denk ik


frans

Sun 01 Jun 2008, 22:54

Fantastisch!


Martijn

Sun 01 Jun 2008, 20:34

@ Frans - dat lijkt me erg frustrerend!
@ Ak - let's agree to disagree. Jij ziet het zo, en ook ik blijf bij mijn standpunt. Het zijn verschillende bedrijven, maar ondertussen zit ik wel met een rare mix van mailaccounts bij Wanadoo, Orange en ongetwijfeld straks ook nog Ziggo, terwijl ik al die tijd (nou ja, sinds een paar jaar) een en dezelfde leverancier heb.


Eline

Sun 01 Jun 2008, 13:24

@eline: ik blijf erbij dat een leuk stuks is dat de essesntie van wat je schrijft waar is, maar dat in de beleving van anderen het niet evident is wat je schrijft omdat het niet waar is, en dus dat je feiten niet kloppen en dus dat de werkelijkheid anders is en dus dat het blijft bij een leuk stuk maar meer niet, dat je beter bij de feiten had kunnen blijven en echt de kern had kunnen raken; nederlandse onbenulligheid van Ziggo.... ps: leuk stuk nogmaals :)


ak

Sun 01 Jun 2008, 13:16

wat is het toch een zooitje bij ziggo en wie die naam bedacht heeft nou ja had niks te doen zeker lijkt op zippo aansteker.


frans

Sun 01 Jun 2008, 10:46

er klopt veel dingen niet van ziggo ze hebben het samenwerken met anderen al goed laten zien kan geen ene zender ontvangen via het filmet kastje bedankt daarvoor zit in een rolstoel en dan krijg je dit geen singaal nou daar zit je dan


frans

Sun 01 Jun 2008, 9:41

GEWELDIG stuk tekst!


winfred

Sat 31 May 2008, 17:21

@ John - geweldig filmpje :-)
@ Ak - ik ga ervan uit dat het helder is dat 'ouders' in dit stukje onderdeel vormt van de beeldspraak en niet te letterlijk moet worden opgevat. Voor de rest sluit ik me aan bij wat Theo over de onderlinge band tussen Orange / Wanadoo / Casema meldt.


Eline

Fri 30 May 2008, 18:17

@Theo: ik realiseer me dat ze er af en toe een potje van maken, maar denk toch dat het werk wat nu gedaan wordt uiteindelijk leidt tot een service verbetering. Ik weet dat er intern grote inspanningen gaande zijn om de service en het primaire proces te verbeteren. @Ronald: ik geloof dat ik niet slim genoeg ben om je reactie te begrijpen..


DJD

Fri 30 May 2008, 18:05

excuses: moet natuurlijk zijn " groundswell"...


ronald van den hoff

Fri 30 May 2008, 12:57

@DJD: Groot is toch niet langer "beautifull", die gedachte is allang achterhaald. Veel organisaties zijn gewoon te groot geworden en hebben wat ze noemen "Coases ceiling" bereikt. (Boek: The Nature of the firm, by Ronald Coase uit 1937!!) Door de groundsweel/crowdforcing gaan we naar de netwerk organisatie toe en wat Ziggo doet is echt ouderwets, sorry! Ze krijgen het primaire proces niets eens meer onder controle, dus waar die "schaalgrootte voordelen" dan zouden zitten en als ze al benoemd kunnen worden is dat volstrekt arbitrair...


ronald van den hoff

Fri 30 May 2008, 12:55

@DJD: sorry viel even uit mijn rol.

Maar: elke nieuwe combinatie krijgt een kans. Maar bij ziggo maken ze het wel erg bont.
Als je de moeite zou nemen om de reacties en het stuk te lezen, dan weet je wat ik bedoel.


Theo van Vugt

Fri 30 May 2008, 12:34

hulde!


Matthijs

Fri 30 May 2008, 12:09

(PR manager met handen in het haar)

@DJD

Kijk naar de feiten in het stuk, kritiek is gegrond, dus niet miepen dat hier weer een combinatie gekillt wordt.


Kevin

Fri 30 May 2008, 10:34

@ Theo: opmerkingen als: je leest slecht of je bent gewoon dom zijn niet echt zinnig voor een discussie. Zeker niet omdat je ook nog wel een formele rol hebt op deze blog. Ik ben het met Maarten eens dat iedereen hier wel de nieuwe combinatie een kans mag geven. En overigens: het vormen van de combinatie is zeker geen geldverspilling. Grote organisatorische voordelen worden hierdoor bereikt, waard de klant uiteindelijk van profiteert.


DJD

Fri 30 May 2008, 10:09

Leve Ziggo!!!

1 week geen telefoon en TV. Geen doorschakeling meer mogelijk met de telefoon naar het buitenland. Is even van hogerhand besloten, belachelijk.

Ik ben veel in het buitenland en wil doorschakelen naar een vast nummer maar dit is onmogelijk geworden. Alleen mogelijk met mobiel nummer, maar ja dan moet je tot de grens zelf betalen. Dat kost een hoop knaken.

Mijn god wat een elende met dit bedrijf.

Wie weet een goed alternatief waar alles kan, dus Tv, Telefoon en Internet in 1 pakket??


Robin

Thu 29 May 2008, 17:52

theo: relatie met Wanadoo/Orange --> maar dan ga je iets te snel door te zeggen dat je ouders Casema zijn. Was een resell/wholesale model. en dus is de discussie over dat ze Ornage/Wanadoo waren niet zo heel relevant. Wel eens dat ze gewoon kunnen/hadden kunnen zeggen dat ze Casema/multi/@home waren.


ak

Thu 29 May 2008, 16:51

@John: leuk filmpje! En het geeft precies aan waar de schoen wringt.


theo van vugt

Thu 29 May 2008, 15:21

Wat een onwijs gaaf en goed stukje.Je slaat de spijker op z'n kop.Ziggo pffffffffffff gelijk met de naam ligt mijn internet eruit, probeer te bellen maar kom er niet door, vervolgens ligt ook mijn telefoon eruit.Probeer op mijn ziggo in te loggen maar kom er niet in.Leuk die veranderingen en hup ja ook maar 2 maanden tegelijk betalen.Pffffffffffffff


annet

Thu 29 May 2008, 15:02

Ooops, dat ging niet helemaal lekker. Maar ik had net Ziggo aan de telefoon.. heb het even opgenomen..kijk leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=d3ReDIjTctE


John

Thu 29 May 2008, 14:35

Ik had net Zi<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/d3ReDIjTctE&hl=en"></param></param><embed src="http://www.youtube.com/v/d3ReDIjTctE&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>


John

Thu 29 May 2008, 14:33

Leuk stuk!

Hebben jullie geen nieuwe firmware ontvangen, ik ben voortaan Klant2.0! ;-)


Frank

Thu 29 May 2008, 14:17

Geweldig! Ook ik merkte opeens dat casema niet meer bestond. Door gewoon de url casema.nl in te tikken om naar mijn oude vertrouwde webmail te gaan. Zie ik opeens iets Ziggo achtigs. Ik wilde direct reageren, omdat ik geen idee had wie Ziggo was. Communiceren kon alleen via een geautomatiseerd direct respons systeem. Ik wilde gewoon een ouderwetse email sturen. Toen ik eindelijk het reactieveld had gevonden, moest ik allereerst vertellen wie ik was. Waar ik woonde, wat voor abo ik had, alles wilde ze van me weten. Terwijl ik toch al een jaar of drie klant bij ze was. Althans, bij mijn oude vertrouwde casema. Ik kreeg een mail terug. En nu komt het; de boodschap was dat ze toch voldoende tegen me hadden geroepen dat ze bestaan. Via een brief die ik blijkbaar niet had gelezen(in normale casema envelop, dus bij mij is die ongeopend in mijn administratiebakje gegaan), in TV commercials, in tal van dagbladadvertenties. Kortom, ik had moeten luisteren!
Mijn conclusie: ziggo is communicatief een smet op ons prachtige vak.


alex van der weide

Thu 29 May 2008, 13:01

Geweldig...


Rutger

Thu 29 May 2008, 10:02

@ Kaag - hier kan ik je helaas niet mee helpen. Het lukt mij namelijk ook niet. En mailtjes heb ik ook niet gehad.

@ Theo - eens met wat je zegt over de link tussen Wanadoo, Orange en Casema. Voor een simpele consument is er geen touw aan vast te knopen.


Eline

Thu 29 May 2008, 0:17

Ik snap er niets meer van kan niet inloggen bij ziggo vreemde emails gekregen hoe ik moet in loggen .Wie weet hoe


kaag

Wed 28 May 2008, 21:53

@Maarten: onzin!
Je leest erg slecht of je bent gewoon dom.
Hier zie je dat er vreselijk veel geld over de balk wordt gesmeten, terwijl het primaire proces niet eens op orde is.

Zorg nou maar gewoon dat die monteur op tijd komt en dat wat het callcenter belooft ook gebeurt. En ga dus niet hoog van de toren schreeuwen wat in een ivoren toren door een paar creatieven bedacht is.

Je werkt vast bij DDB...


Theo van Vugt

Wed 28 May 2008, 17:21

Stel iemand heet bijvoorbeeld Maarten. Vrienden van Maarten besluiten hem op een gegeven moment P31 te noemen. Kleine verandering zou je zeggen, van 7 letters naar 1 letter en 3 cijfers. Zou Maarten daar bezwaar tegen hebben? Nee, what's in a name en veranderen is immers best leuk...

Van de andere kant, de eerlijkheid gebied te zeggen dat de weerstand vaak van korte duur is en dat mensen verrassend snel wennen aan nieuwe namen. Orange,Achmea, BNN... geen problemen mee, ging erin als koek. Maar Ziggo? brrrr... P31? yak! ik geloof niet dat ik daaraan kan wennen. De stap is gewoon te groot.


Norbert Scholl

Wed 28 May 2008, 15:53

Het bewijst maar weer eens hoe vreselijk conservatief Nederlanders zijn. Verandering is bij voorbaat slecht en eng en moet te vuur en te zwaard worden bestreden.


Maarten

Wed 28 May 2008, 15:28

Leuk verhaal!!


Mark

Wed 28 May 2008, 15:08

Juist Theo: ik ben bijvoorbeeld zo'n slachtoffer van de fusienitis. Ik had een @wanadoo e-mail bij Casema en kreeg de gelegenheid om dit om te zetten in een @orange mailadres. Deed ik niet, zag ik het nut niet van in. Totdat ik teveel geplaagd werd door junkmail. De verandering van mailadres bleek echter zinloos want mijn casema-mail werd alsnog via Orange in mijn mailbox gedropt. Confusing niet waar? En in alle support die ik vroeg kwam ik via de respectievelijke websites en telefoonnummers uiteindelijk bij Casema terecht; Wanado en Orange spelen mooi weer, laten luchtballonnen op, dressen hun window, maar als het écht ergens om ging, dan werk moest je bij Casema zijn. Nu Casema Ziggo is geworden ben ik bang dat ook zij ten prooi zullen vallen aan het bouwen van de mooiste luchtkastelen op drijfzand. Dát is de zorg die zo'n fopnaam als Ziggo bij mij oproept.

Werk je een leven lang in de marketing, merk je dat je bij vlagen toch een behoorlijke hekel kunt hebben aan sommige mechanismen.


Norbert Scholl

Wed 28 May 2008, 11:42

@ak: is niet helemaal waar. Casema heeft op een gegeven moment wanadoo-kabel-abonnementen verkocht. En die bestaan nog steeds en worden bediend via casema/ziggo.

Casema is echter al snel ook begonnen met snel internet onder eigen merknaam. Die twee diensten stonden toen naast elkaar in de etalage.

Je kunt je wel voorstellen welk product de meeste aandacht kreeg...

Wanadoo is later overgegaan naar Orange. Casema vond het echter niet nodig om de wanadoo-abo's daarvan op de hoogte te stellen. Ook dat de mailadressen veranderd waren kreeg je niet te horen. (ook al kon je met je wanadoo-adres nog gewoon door).

Dus Ziggo heeft via Casema wel degelijk een contact met wanadoo/orange.


theo van vugt

Wed 28 May 2008, 11:24

ziggo heeft niks met orange noch wanadoo te maken, jammner, klein feitje....


ak

Wed 28 May 2008, 9:39

Prima stukje Eline!


P. van Dijk

Tue 27 May 2008, 20:52

Van kabel naar kabel of ADSL naar ADSL, dat is gesneden software-koek, maar ik vermoed dat als ik straks van kabel naar ADSL ga dat er meer kastjes, kabels en schroevendraaiers aan te pas komen dan me lief is. Dat is het enige wat me nog tegenhoud om van Casema naar XS4all over te stappen.


Norbert Scholl

Tue 27 May 2008, 17:56

@Norbert: bezwete monteurs, da's compleet ouwe koek.

Een paar weken geleden hadden wij een probleem met onze nieuwe HD settop box. gebeld, paar uur later (hier in Singapore heb je nog service) stond er een knul voor de deur in spijkerbroek en een StarHub poloshirt. Hij had een plastic StarHub-wegwerptasje bij zich met een nieuwe settop box, voor het geval dat.

Het enige dat-ie deed was rebooten, wat geknutsel met de fabriekssettingen en de zaak was voor elkaar. Hij had niet eens een schroevendraaier bij zich!

Welkom in de nieuwe wereld van software-dienstverlening...


Jos.

Tue 27 May 2008, 13:44

Welke persoonlijkheid moet je hebben om dit soort reclames leuk te vinden en je ermee te kunnen identificeren? Weg met de megalomane luchtfietserij en de -ik hou van jou-jij ook van mij?-reclame.

Casema; dat riekt naar ethernetkabels, naar bit-rates en monteurs in bezwete mouwen die in de hoek van je kamer kastjes tegen de muur schroeven. Aantrekkelijke associaties? niet echt, maar het zijn relevante en eerlijke associaties want als jouw internet het even niet doet, en dat overkomt iedereen, dan is dát wat je nodig hebt, en niet een Ziggo die op dat moment ergens met een verdwaasde blik door een winkelcentrum doolt.

Ik weet het nu zeker, ik voel me niet meer thuis bij Casema. ik stap over van Casema op een professionele provider waar de marketeer nog praat met de techneut, over hoe de performance beter moet en kan, en niet naar het geleuter van het reclamebureau over hoe de klant de performance eigenlijk zou moeten waarnemen.


Norbert Scholl

Tue 27 May 2008, 13:26

Erg grappig geschreven!


Inge Cheerz

Mon 26 May 2008, 21:35

Ik geloof dat ik acute diarree krijg van deze provider...


Paul

Mon 26 May 2008, 21:35

@ Theo R - ja, zoals ik het begrijp wel; je hebt nl van doen met een nieuwe leverancier. Dus heb je wettelijk ook de mogelijkheid, het contract te ontbinden. Dat is een van de nadelen van deze campagne: dit zou netjes gecommuniceerd moeten worden, maar dat wordt het niet.


Eline

Sun 25 May 2008, 22:52

Mooi geschreven Eline!
Na deze fusie -lees: zoveel machtswinst- ben ik bang dat de arrogantie overheerst en geen reactie te verwachten valt.
Kun je met een dergelijke bedrijfswijziging niet van je wurg- abonnementen af??


Theo R

Sun 25 May 2008, 22:47

Dat is nou vriendelijk zeggen.......grrrrrr:)

Heel leuk geschreven!


Lea

Sun 25 May 2008, 22:28

weten jullie dat vooruit moet gaan betalen bij ziggo,dus deze maand 2x abonements kosten worden afgescheven.


wim

Sun 25 May 2008, 17:00

leuk hoor, jullie hebben tenminste bericht gehad. Ik ben nu anderhalve maand bij @home en wist van niks. Kan ook niet inloggen op @home. Leuke service van Ziggo en luisteren dat die doet, hoe weet ik niet, want ik kan niet inloggen, maar we zien het wel en laten ons, voor de zoveelste keer, verrassen.
Allemaal succes gewenst met Ziggo.


tineke

Fri 23 May 2008, 21:44

Mooi stukje!

Geloof me, Intern bij Ziggo is het ook een chaos...


Sicko

Fri 23 May 2008, 21:08

Ook ziggo brengt internetten en e-mail aan de man, maar is zelf niet per e-mail bereikbaar. Om een probleempje op te lossen is het niet mogelijk even een vraag te e-mailen, maar i.p. daarvan kan je heel veel lezen en nog niet het goede antwoord vinden. Het lijkt er op alsof de bakker zijn eigen brood niet eet.

aldus doende enz. enz.


Kees Buijs

Fri 23 May 2008, 20:40

Beste Klant: GROOT NIEUWS.... Ziggo heeft naar U geluisterd en heeft besloten een prijsaanpassing door te voeren.

Met ingang van 1 juni 2008 wordt Uw maandelijkse abonnementsgeld met slechts 7,5 procent in opwaartse richting gewijzigd.

Omdat Ziggo ook transparanter wil zijn, kan u ik met de hand op mijn hart verzekeren dat dit niet bedoelt is om de toch al uitmuntende beloning van onze hoofddirekteur ook marktconform in positieve richting te sturen.

Weesgegroet,

Ziggo KlandenSevries


Ziggo KlantenServies

Fri 23 May 2008, 16:23

@suzanne dan moet je ook met afdeling wijzigingen bellen en niet met verkoop


ikke

Fri 23 May 2008, 14:45

Arme Ziggo, hij heeft het al zo zwaar, zie ook Aaf in nrc.next:)))
http://www.nrcnext.nl/opinie/columnaaf/article1096789.ece


Dayo

Fri 23 May 2008, 10:15

Ziggo verherintroduceert Ben schaamteloos in zichzelf.

Vergelijk de Ziggo en Ben introduktie films:
http://youtube.com/watch?v=Ikop6NThW5c
http://www.youtube.com/watch?v=ZCEq9dwUMBQ&NR=1

Het bindend element is regisseur/reclameman Johan Kramer


Waeske

Fri 23 May 2008, 3:12

Sorry, moet dus 'woorden' zijn.


Jess

Thu 22 May 2008, 15:20

Top Eline!
Je haalt me de woordne uit de mond met jouw 'brief' aan Ziggo!!


Jess

Thu 22 May 2008, 15:19

Inderdaad, ik had ook al zo'n gevoel:
http://rudhar.com/sfreview/casema/ziggo.htm


Ruud Harmsen

Thu 22 May 2008, 13:22

jammer dat Balkende en consorten de marktwerking aan het killen zijn, want als er ergens MEER marktwerking moet komen met een vrije en makkelijke keuze voor de consument dan is het wel in deze sector...


ronald van den hoff

Thu 22 May 2008, 12:34

Zo vreselijk jammer dat het perfecte image wat multikabel heeft opgebouwd zo hard wordt afgebroken door dit vage ziggo gedoe. Daar houden nuchtere noord-hollanders niet van!
Mijn voorspelling is dan ook dat ze dit heel veel klanten gaat kosten wanneer iemand wel inspeelt op de nuchterheid. Born to be stug!!


niek

Thu 22 May 2008, 12:10

Geniaal Eline. Ik ben nog steeds benieuwd wanneer er iemand van Ziggo of DDB reageert op deze conversatie :-)


Jeroen Thissen

Thu 22 May 2008, 10:49

Geweldig stukje. Ook ik heb al verbaasd met een stapel (niet 1, een stapel) stickers in m'n handen gestaan. Ik moet zeggen dat ik eerder schrok van de brief dan blij en gerustgesteld was. Ik heb direct op hun site uitgezocht of er 'iets voor mij zou veranderen'. Vooralsnog doet de TV het nog en de prijzen van ons abonnement lijken gelijk gebleven. De boel maar in de prullebak gegooid dus.


Cecile Bol - Poppy Flower Writing

Thu 22 May 2008, 9:13


Ingmar Heytze

Thu 22 May 2008, 8:38

Humor :-)


John Kivit

Wed 21 May 2008, 23:48

grote complimenten, ik had mijn verbazing over de communicatie van Ziggo niet beter kunnen verwoorden. Briljant.


Rico

Wed 21 May 2008, 20:09

Geniaal!


Michiel

Wed 21 May 2008, 18:33

geweldig stuk, uit m'n hart gegrepen.
en dan die telefoon terreur: 10 ct/min, 't lijkt weinig maar als je lang moet hangen, bbrrrrrrrrrrrr.!!!!!
staan ze binnenkort in de top 3 van slechtse aanbieders, net als: UPC, KPN, Ziggo? of een andere volgorde.
net als


Jan R

Wed 21 May 2008, 18:24

Is dit het bedrijf dat mij (trouwe klant) een brief stuurde die geadresseerd was aan het adres "Casema 65"? Hmmm, dat geeft hoop...


Gertjan van Laar

Wed 21 May 2008, 18:16

Heelleuk stukje. Heb je ook deze gelezen? http://blog.bergkleijn.nl


C. Ouweling

Wed 21 May 2008, 17:14

Mooi geschreven!

Bij de klantenservice luisteren ze ook al zo goed. Als je belt om je adres voor de 10e keer te wijzigen omdat ze maar brieven verkeerd blijven sturen nemen ze op met 'Wat kan ik voor u bestellen'....


Suzanne

Wed 21 May 2008, 16:18

@ Allen - dank voor de aardige reacties, leuk.


Eline

Wed 21 May 2008, 15:59

Mooie tekst, mes compliments!


Frank

Wed 21 May 2008, 15:54

Geweldig deze tekst.


Paul

Wed 21 May 2008, 15:06

Over luisteren gesproken.

Als ik op http://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/ Tess de volgende vraag stel: "Hallo Tess, heb je misschien http://www.molblog.nl/Merken/7050 al gezien?" krijg ik als antwoord

"Maak je vraag alsjeblieft korter dan 50 letters!" :-)


Tim van de Rijdt

Wed 21 May 2008, 14:56

Uit het hart gegrepen inderdaad!
Wat een waste of money die campagne, onbegrijpelijk!


Olchert

Wed 21 May 2008, 13:56

Heel mooi stuk Eline, kritisch, informatief en leuk geschreven!


ThE_ED

Wed 21 May 2008, 12:54

geweldig! Naar Ziggo sturen die handel.


Karina

Wed 21 May 2008, 12:32

Erg scherp. Jouw brief is wat menig consument denkt bij al die verzonnen nieuwe merken. Het over bekende "oude wijn in nieuwe (reclame) zakken"...


Willem-Albert

Wed 21 May 2008, 11:59

Uit m'n hart gegrepen!


Johan

Wed 21 May 2008, 11:56

Erg mooi stuk!

Als Ziggo echt luistert, hoeven we dit niet eens op te sturen, maar reageert Ziggo gewoon op de blog. Maar misschien is dat wel ijdele hoop...


Alef

Wed 21 May 2008, 11:55

Super tekst!! Heb het zelf ook al ondervonden! En dan die enorm lange saaie slaapverwekkende semi kunstzinnige (13 in een dozijn, hebben we al 100 kee r gezien) commercial is ook een gemiste kans.. jammer.. mooie klant mooi product om iets goed mee te doen..en het zal nu genoeg gekost hebben.


maarten walraven

Wed 21 May 2008, 11:49

Meesterlijk artikel!


Laurens

Wed 21 May 2008, 11:00

Hear, hear!


Christiaan W. Lustig

Wed 21 May 2008, 10:57

Super stukje! Glimlach op mijn gezicht!


Michael Kouwenhoven

Wed 21 May 2008, 10:48

Zullen we deze (met naam aanpas) eens ALLEMAAL richting Ziggo sturen? haha leek me wel een leuke grap


So Sicko

Wed 21 May 2008, 10:47

@Eline: Geweldig stukje!


Kari-Anne

Wed 21 May 2008, 10:41