Gillette Fusion: the best a man can get?

Daniëlle Schouten
Gillette Fusion: the best a man can get?

We hebben er meer dan een jaar naar uitgekeken, morgen is het dan eindelijk zover: het geweld rond de Gillette Fusion barst los, de grootste productintroductie uit de historie van Procter & Gamble. Voor het eerst wordt een product van P&G …

 

We hebben er meer dan een jaar naar uitgekeken, morgen is het dan eindelijk zover: het geweld rond de Gillette Fusion barst los, de grootste productintroductie uit de historie van Procter & Gamble. Voor het eerst wordt een product van P&G in vierduizend winkels tegelijk gelanceerd.

Er zijn echter al 1500 Nederlandse mannen sinds de Kerst druk met de Fusion in de weer. Buzzer mocht namelijk aan de slag voor P&G om de word of mouth op gang te brengen. Het gaat P&G echter niet alleen om de WOM, de feedback die wordt gerapporteerd aan Buzzer wordt door Procter ingezet om het product en de marketing ervan te optimaliseren. Het project loopt 3 maanden waarin het bedrijf een paar honderdduizend mensen met hun gebruiksverhalen, informatie, samples en andere drempel-verlagende instrumenten zoals kortingsbonnen hoopt te bereiken. Nieuw is overigens dat Buzzer ook een paar honderd Belgische buzzers heeft gemobiliseerd, hiermee zet het bedrijf haar eerste stappen in het buitenland.

Vooral op Amerikaanse weblogs wordt er al druk gediscussieerd over het nut van de 6 mesjes. Vanochtend hoorde ik toevallig ook een BNR verslaggever het product testen. Blijkbaar heeft P&G ook de nodige PR ingezet. Helaas voor Procter was de verslaggever niet echt tevreden met het eindresultaat. Maar goed, er wordt over gepraat.

Volgens Procter is uit onderzoek gebleken dat het aantal mesjes minder belangrijk is voor een glad scheerresultaat of het comfort dan de ruimte ertussen. Hoe dichter de mesjes op elkaar staan hoe minder druk op de huid en dus minder irritatie. Hoe beter de coating (toplaag) op de mesjes en hoe beter de mesjes trapsgewijs geplaatst zijn, hoe gladder je scheert. Het aantal van 5 is bedoeld om de druk beter te verdelen en dus voor meer comfort. Het zesde mesje op de achterkant is bedoeld voor het lastige precisiewerk. Nu heb ik toevallig geen last van baardgroei, dus ik kan het product helaas niet zelf op toegevoegde waarde beoordelen.

Naast het nodige mediageweld worden er aantrekkelijk promotrices ingezet in drogisterijen om het product op de juiste plaats onder de aandacht te brengen. Mocht je dus overtuigd willen worden, ga op zoek en laat je aankomend weekend verleiden?

Met een login kun je automatisch reageren, krijg je toegang tot extra content en profiteer je van leuke kortingen. Nog geen login? Registreer nu!

Alleen voor leden:
Laatst toegevoegde download: Vier marketeers over trends in (r)etailmarketing
Speciale aanbieding: Molblog op Linkedin, Twitter en Facebook:

Reacties / 50  

Nog geen profiel? Meld je direct aan!

Hoi,

Ik merk dat er ook steeds meer nep spul te krijgen is.

Groetjes,
Jannet


Jannet

Mon 15 Dec 2008, 18:51

Ik heb merk dat goedkope mesjes niet altijd echte P&G mesjes zijn. 10 euro goedkoper dan in de winkel, daar zit een luchtje aan. De DA koopt hele zee containers in en krijgt hoge kortingen.

Jasper


Fusion

Sun 23 Nov 2008, 17:19

Zelf scheer ik mij al enige tijd met Gillette Fusion Power. De mesjes gaan inderdaad minder lang mee dan Gillette beloofd. Ik doe maximaal 2 weken met 1 mesjes. Het resultaat is echter wel vele malen beter dan toen ik nog Sensor Excel gebruikte. Ze zijn wel erg duur.


chris

Wed 08 Oct 2008, 15:02

@peters.
toch zit er wat in ,in wat Kees zegt.
want je kan alles wel bagatelliseren zo.je moet ergens beginnen met schoon schip maken


Renato

Sun 01 Jun 2008, 22:24

beste kees, je bedoeld het goed maar je hebt geen idee waar je het over hebt. Als je zo denkt mag je niet meer auto of bus rijden, roken, eten kopen uit een winkel en heb ik het nog niet eens over je kleren. Jongen, als je van alles de achtergrondzou weten...


peters

Wed 02 Jan 2008, 17:53

Mij bevalt het dierproevenbeleid van Gillette en Wilkinson niet. Onzin om konijnen tot bloedens toe te scheren om te kijken hoe innovatief het zaakje kan worden. Ik scheer (sinds kort) met dierproefvrije messen.


Kees

Wed 02 Jan 2008, 14:54

Zelf vind ik de Fusion mesjes te duur tov de Mach3Power, ik gebruik de Mach3Power en zal niet zomaar over gaan op de Fusions.


HP

Tue 01 May 2007, 20:02

beste flip ,

ik lees dat jullie pr doen voor gillette zou je me een voorbeeld kunnen geven van pr die jullie maken en wat het doel hier van is. (is voor een school opdracht hoop dat je me kunt helpen... liefst vandaag nog anders is het te laat)Je kunt me ook mailen op

Met vriendelijke groet
Astrid


Astrid

Thu 12 Apr 2007, 17:08

vraag me af in hoeverre die mesjes tegenwoordig zo gemaakt worden dat ze zo snel aan vervanging toe zijn. Lijkt me sterk dat het niet mogelijk is om mesjes te maken die maanden mee zouden kunnen zonder bot te worden


Lou

Fri 23 Mar 2007, 12:45

ook al is het aan de late kant; wil ik bij deze toch nog ff reageren. voor die mannen die zich normaliter al met een bic mesje scheerden, loont het niet de moeite om te reageren met dooddoeners dat ze de ontwikkeling niet begrijpen; denk zelf ff na.. dr is namelijk ook een grote groep mannen waar scheren een kleine hel voor is, en ik schaar mij onder deze groep. mijn huid is zo gevoelig dat ik mij na 1 keer scheren een week niet meer kon scheren door de irritatie. zo liep ik er op een gegeven moment altijd maar met een stoppelbaard rond om zo die irritatie te ontwijken; en geloof mij; ik heb vele producten geprobeerd totaan de scheerschuimen en aftershave producten van clinique en biotherme. voor mij is de fusion een geschenk uit de hemel; het is nu voor het eerst in jaren dat ik mij elke dag kan scheren; wel voorzichtig 1 keer per oppervlak en niet tegen de haren in, maar ik loop er eindelijk elke dag verzorgd bij; u begrijpt dat ik de heren van gilette bijzonder dankbaar ben en blij ben dat zij doorgaan met innoveren. was getekend


steef

Thu 01 Mar 2007, 13:08

@Stefan: bij veel mannen wordt de Fusion stiekem door hun vrouw ook gebruikt. Dat betekent (hopelijk) dat hij goed werkt voor andere gebieden dan het gezicht ; ) Met de trimmer (6e mesje) kan je in ieder geval goed moeilijke plekjes bereiken...


Willem

Thu 08 Feb 2007, 14:50

Ik zag 'm (Erben Wennemars) vandaag aan de Veronica Magazine zitten de Fusion. Ik heb nog zo'n hele oude scheerapparaat, die je nog open draait om het meisje eruit tehalen. ;-) Daar zit een mesje in van Gillette voor mij is dat prima, en ik heb daarnaast ook nog Philips scheerapparaat (electrisch) geen zeep of niets nodig gewoon droog alleen die irriteert onder de kaaklijn (althans bij mij).

Is de Fusion alleen voor gezichtsbeharing of ook voor andere plaatsen waar haar groeit?


Stefan

Thu 08 Feb 2007, 14:43

Bij AH kun je de houder + twee mesje deze week voor 10 euro aanschaffen. Krijg je er wel een "Hamsterreporter in pluche" gratis bij. Leuk voor de kids, maar geef mij maar een usb-stick, (aanbieding Etos)

Daniëlle Schouten
Daniëlle Schouten

Fri 12 Jan 2007, 13:51

@Hans: baard van een paar dagen staat in ieder geval wel leuker ;-)

Daniëlle schrijft dat er het nodige mediageweld aan te pas komt. Inderdaad, de afgelopen dagen heb ik wel een dozijn keer de tv-commercial zien langskomen. En bij een supermarkt (ben vergeten welke) zijn de mesjes al in de aanbieding ;-)


Kari-Anne

Fri 12 Jan 2007, 10:04

Ik dacht dat het juist in was met een baard van een paar dagen rond te lopen. Of loop ik nu alwéér vreselijk achter?


Hans

Fri 12 Jan 2007, 8:42

afgelopen zaterdag bij kruitvat te katwijk een fusion gekocht + 4 reserve mesjes voor de prijs van bijna 30 euro.eerste mesje 5x gebruikt en nual had ik hevig bebloed gezicht dus dat wordt duur scheren voor mij.Dus ik ben er niet zo kapot van.


l guyt

Thu 11 Jan 2007, 19:58

Zaterdag trouwens even bij de Etos in Rotterdam langsgegaan. Ik zag in m'n ooghoek al een promodame staan dus besloot mezelf even op te houden bij het Fusion promorek iets verderop. Al snel kwam de dame naar me toe met de vraag of ze mij kon helpen. Ik haar natuurlijk haar promopraatje laten doen alsof ik het product voor het eerst zag. Ik moet zeggen, ze had haar huiswerk aardig gedaan. Ze wist me precies de voordelen en verbeteringen te noemen en me bijna over te halen tot aankoop.. tot het moment dat ze me moest vertellen dat de fabrikant te weinig gratis USB sticks had geleverd, dus dat die aan mijn neus voorbij zou gaan.. Jammer hoor..

Daniëlle Schouten
Daniëlle Schouten

Tue 09 Jan 2007, 0:34

@Tahni. Ik ben er zo eentje die een Bic ook prima vind. Heb toevallig vandaag een Fusion gekregen en moet zeggen; dat voelt prima! En je voelt inderdaad verschil. Maar als je geen gevoelige huid hebt, werkt de Bic ook meer dan prima. Voor veel minder geld. Verschil is er dus zeker, maar het verschil in prijs-kwaliteit-effect is voor niet iedereen een reden om voor het luxere alternatief te kiezen...


AJ

Mon 08 Jan 2007, 22:51

5 mesjes is misschien overdreven, maar blijkbaar zijn sommige mannen er erg blij mee.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat men geen verschil voelt tussen goedkope Bicmesjes en een scheermes met wat meer extra's! Ik ben dan wel een meisje maar voel wel degelijk een verschil tussen bic en een 'scheermes+'. En dan heb ik het alleen even over mijn benen!


Tahni

Mon 08 Jan 2007, 19:44


Quintippio

Mon 08 Jan 2007, 15:39

Erg geestige parodie van Philips op die hype met al die mesjes. Deze film kreeg al veel lof van de marketing community uit de US waar Fusion ook al over de top word gevonden.


QUINTIPPIO!!!

Mon 08 Jan 2007, 15:37

Liep eind september 2006 de marathon van Berlijn, met nog ruim 30.000 mannen. Deze kregen allemaal een Fusion. De communicatie van de marathon of van P+G was dusdanig matig, dat ik niet het idee had het om een topinnovatie ging. Dus ligt die al 4 maanden ongebruikt in mijn badkamer. Gemiste kans voor mij, maar vooral voor P+G. Zo heeft sponsoring/sampling erg weinig zin.


Gijsbregt

Sun 07 Jan 2007, 17:09

Ik ben ook Buzzer tester en voel me zeker niet verplicht om iets positiefs te schrijven. Zie ook mijn blog getiteld "My First Vibrator" - http://www.bomega.com/2007/01/04/my-first-vibrator/


Boris

Sat 06 Jan 2007, 13:43

Ik zag dat ze in een online shop ook al te koop zijn. Krijg morgen mijn nieuwe apparaat ook binnen, lijkt me helemaal ok die 5 mesjes.

grt James


James

Fri 05 Jan 2007, 18:47

@ Ewout
Helemaal oneens. Over-ontwikkeling?? Er zijn tientallen voorbeelden te bedenken van producten die men eigenlijk niet nodig heeft. Het leuke van ons vak is om daar toch behoefte voor te creëeren. Wat te denken van dag en nacht tandpasta, tandborstels met tongscrub, strong, extra strong en megastrong hairgel ik hoef niet door te gaan toch... Ik ben blij dat A-merken als Gilette blijven innoveren! Blijven de BIC mesjes ook lekker goedkoop ;)

Joost Hammann
Joost Hammann

Fri 05 Jan 2007, 12:03

Sorry, was even iets later met de rss feed maar zal namens Buzzer kort reageren, met name @Bastian: Buzzers worden niet beloond. Ze ontvangen gratis het product, maar de tijd die ze gedurende ongeveer 3 maanden stoppen in het testen, feedback geven, Polls invullen, praten met andere mensen, recensies schrijven staat niet in verhouding (lees: is veel 'kostbaarder') dan de materiële waarde van het product. Dat is ook de reden dat wij van 13.000 Buzzers niet de indruk krijgen dat hun omgeving hen niet geloofwaardig vinden. In tegendeel. Omdat ze het product echt gebruiken en volledig vrij zijn om hun eigen mening te vertellen worden ze zeer serieus genomen.

Grt Willem


Willem

Fri 05 Jan 2007, 11:51

Ik schaar mij bij de mensen die de BIC-mesjes al behoorlijk fijn vinden. Er is zoiets als over-ontwikkeling en dit is er duidelijk een.
Het is wachten op de stofzuiger met 5 koppen, de schuurmachine met 3 schuurcircels en zo voorts.


ewout wolff

Fri 05 Jan 2007, 11:10

@AJ: aardig punt, ik kan me namelijk niet voorstellen dat een PR man iets negatiefs zou zeggen over een product van zijn opdrachtgever. Hij is namelijk de enige die wel wordt betaalt om te buzzen over de Fusion ;-)

Laten we doorgaan op de opmerking van Marloes en Eric. Waar houdt het op? Gaan we door met optellen tot mannen met 10 mesjes staan te scheren? Of komt er een nieuwe scheerrevolutie, een "Shavesenseo" ofzo. Misschien wordt permanent ontharen van de baardharen wel de volgende stap? Wie heeft zinnige ideeën hierover?

Daniëlle Schouten
Daniëlle Schouten

Fri 05 Jan 2007, 11:01

De buzz hier werkt alvast prima! Maar laten het wel redactioneel / objectief houden...


AJ

Fri 05 Jan 2007, 10:49

;-) ik zou zeggen, probeer Gillette Fusion zelf. Vanaf vandaag in 4000 winkels.


Flip

Fri 05 Jan 2007, 10:47

Ooit was er één enkel mes en steeds komen er meer bij. Ik ben dan ook benieuwd hoe Wilkinson gaat reageren. Nog meer messen of een andere scheerrevolutie?

Marloes Wardenier
Marloes Wardenier

Fri 05 Jan 2007, 10:45

@Flip; dat maakt je wel verdacht ;-)


Heddeke

Fri 05 Jan 2007, 10:44

@Flip, oops, Gillette natuurlijk ;-)

Daniëlle Schouten
Daniëlle Schouten

Fri 05 Jan 2007, 10:29

Volgens de Economist is de kans groot dat het aantal mesjes progressief blijft stijgen, of het nu nodig is of niet. Zie dit artikel: http://www.economist.com/science/displaystory.cfm?story_id=5624861

Eric van der Palen
Eric van der Palen

Fri 05 Jan 2007, 10:11

@danielle
Wij doen inderdaad de PR voor Gillette....niet Philips! Hierdoor heb ik het kunnen testen. Kan niet anders zeggen dan dat het echt goed werkt.


Flip

Fri 05 Jan 2007, 10:01

@flip: "al enkele maanden"? Verzorgt Porternovelli de PR voor Philips of heb je een exemplaar in Engeland of Amerika gekocht?

Daniëlle Schouten
Daniëlle Schouten

Fri 05 Jan 2007, 9:57

Hi all,

Ik gebruik Fusion al enkele maanden en het scheert echt super. Na een tijdje ( +/- 14 keer scheren) was mijn mesje bot en ben ik even terug gegaan naar Mach3, maar dat is wel weer ff wennen. Nu gelukkig weer Fusion ;-).


Flip

Fri 05 Jan 2007, 9:13

@Theo, mannen die nat scheren kunnen gemiddeld 12x scheren met een mesje, volgens Kosmann.

Dat vind ik erg opvallend, daar ik maar maximaal 3x kan scheren met een mesje Mach3Turbo. Ik scheer om de 2 dagen. Dus 1 mesje per week! Iemand anders hier ervaringen mee


Bjorn

Fri 05 Jan 2007, 8:43

@Theo: apart, FD gaf er vorige week woensdag op de marketingpagina ook al aandacht aan.

@Bastian & AJ: Idd een beetje kort door de bocht. Buzzers worden niet zozeer beloond. Als je intekent op een campagne en je past in de doelgroep krijg je het product om uit te proberen. Naast het product zelf, dat uiteraard vaak wel een waarde vertegenwoordigd, krijg je als buzzer verder geen beloning. Erover praten doe je dus echt uit vrije wil en omdat het product je aanspreekt (anders had je niet ingetekend). Daarbij hebben buzzers nou eenmaal van nature de behoefte om over nieuwe producten te praten en staan ze vaak bij vrienden bekend als mensen die op een bepaald gebied als expert worden gezien. Buzzer heeft deze keer dan ook buzzers geselecteerd die meer dan gemiddeld aandacht besteden aan hun lichamelijke verzorging en hier ook met hun vrienden over praten.

Ik heb zelf als buzzer reeds een aantal campagnes gebuzzed, maar ik kwam vanwege het gemis aan een baardgroei deze keer niet in aanmerking. Toch had de campagne denk ik best ook door vrouwen gebuzzed kunnen worden. Ik heb al met meerdere mannen over de Fusion gesproken. Beetje research gedaan naar hun huidig productgebruik en gevraagd wat ze van de nieuwe aanwinst van Gillette vonden...

Daniëlle Schouten
Daniëlle Schouten

Thu 04 Jan 2007, 23:24

Geweldig om te zien hoe de waarheid de fictie van deze column van The Onion uit 2004 heeft ingehaald;

http://www.theonion.com/content/node/33930


Mitch

Thu 04 Jan 2007, 23:09

Waarom moet het allemaal zo extreem duur zijn dat scheren? Zie er echt geen toegevoegde in...


B

Thu 04 Jan 2007, 22:02

In het FD van vandaag ook een heel verhaal over de nieuwe messen van Gillette.

Enkele stukken daaruit ter aanvulling op bovenstaand verhaal:

Nadat natscherende mannen zeventig jaar lang elke ochtend het enkelvoudige scheermesje ter hand hadden genomen, is er volgens marktleider Gillette sinds de introductie van het dubbele mesje in 1971 elke 7 à 8 jaar ruimte voor een nieuw scheersysteem.

In de scheermeswedloop kwam concurrent Wilkinson eerder met zijn vierbladige Quattro. Dat is volgens Barnabas Kossmann, general manager van P&G in de Benelux, niet de reden waarom Gillette meteen naar vijf is gegaan.
Een succesvolle introductie van een nieuw scheersysteem vereist een echte verbetering, zegt hij.

De ruimte tussen de mesjes is met 30 procent teruggebracht. Daarmee is de kans verkleind dat een stukje huid tussen de mesjes komt. De doorspoeltechniek moet ergernis voorkomen over zeepresten en haartjes die het scheerblad verstoppen.
Dit onderdeel van het systeem is niet veranderd ten opzichte van de Mach3.

Gillette wil dat de Fusion over een jaar de grootste bijdrage levert aan zijn scheermesjesomzet in Nederland. De fabrikant heeft twee derde van de markt van bijna euro 90 mln in handen.

En natuurlijk zijn de nieuwe messen weer duurder dan de al peperdure Mach3Turbo-mesjes?

De adviesprijs voor een pakje met vier Fusion-scheermesjes is 14,99 euro. De Mach3Turbo gaat per vier voor minder dan euro 12 over de toonbank.

'Mannen die nat scheren, doen dat gemiddeld vijf à zes keer per week en kunnen twee à drie weken vooruit met een mesje', zegt Kossmann.

'Daarmee komen de kosten van de Fusion uit op euro 1,50 per week. Dat is 25 cent meer dan voor de Mach3Turbo.?

Ja, dan valt het wel weer mee.


Theo van Vugt

Thu 04 Jan 2007, 21:30

Je zou het ook op je armen of benen kunnen testen toch? Ben benieuwd naar jouw testresultraten ;-)


Jantine

Thu 04 Jan 2007, 20:09

@Bastiaan: Een beetje kort door de bocht volgens mij.

De aanpak van Buzzer lijkt me breder dan alleen het 'beloond rond laten buzzen'. Tenminste, dat doet dit bericht en het bericht dat ik van Buzzer ontving wel vermoeden. Neemt niet weg dat ik ook meer geloof in 'spontane'/geloofwaardige buzz. Iemand van Buzzer hier die scherp is met z'n RSS-feed?


AJ

Thu 04 Jan 2007, 20:00

Wat een onzin, we hebben het over een scheermesje! Dat buzzergebeuren zie ik ook niet zo gebeuren; geloof jij iemand die het product bij je aanprijst als je weet dat hij daarvoor beloond wordt?

Dat van die feedback daarentegen is wel weer interessant.


Bastian

Thu 04 Jan 2007, 19:56

Gisteravond ook item op RTL Boulevard. Co-Presentator Arno Kantelberg was wel tevreden. En Erven Wennemars, het icoon voor Nederland, (natuurlijk) ook. En we gaan vast nog meer horen, ook op PR-vlak. Alleen al het feit dat ze het brengen als de grootste productintroductie ooit is (blijkbaar) al nieuwswaardig...

Mbt de 5/6 mesjes: Ik ga het zeker even testen maar zelfs de wegwerpmesjes (2 mesjes, cheap) van de Etos doen het bij mij (droog!) zelfs prima. Zonder schrammen, irritatie en doodbloeden. Ik zal wel geen gevoelig huidje hebben. Of minder gevoelig zijn voor scheermesmarketingpraat....


AJ

Thu 04 Jan 2007, 19:49

Waaraan zie ik of het echte Gillette scheermesjes zijn?



Al zijn sommige imitatie mesjes zo goed dat ze bijna niet van echt zijn te onderscheiden zijn er toch een aantal zaken waar u op kunt letten:



- De kleur van de echte Gillette cartridge hoort heel helder en transparant te zijn. Je kan de mesjes van alle kanten duidelijk zien. Bij neppe mesjes zijn de cartridges vaak veel donkerder.
- De echte Gillette mesjes bevatten allen een uniek serie-nummer. Deze staan vaak heel klein afgedrukt ergens aan de binnenkant van de meskop. Neppe exemplaren bevatten vrijwel nooit serie-nummers.
- De uitlijning van de echte Gillette mesjes is uitstekend. Bij neppe mesjes is dit doorgaans niet het geval.
- De echte Gillette mesjes glanzen en schitteren. Dit merk je wanneer je er bijvoorbeeld een marcro foto van probeert te nemen. Neppe mesjes zijn daarentegen dof van kleur en ogen bot.
- De blauwe lubrastrip van de echte Gillette mesjes ziet er gaaf uit. Bij neppe exemplaren is deze vaak dof tot bijna wit. Bovendien slijt deze snel.
- De echte Gillette mesjes hebben in elk geval de taal van het land van herkomst op de verpakking staan. In ons geval Chinees. Neppe verpakkingen zijn vaak alleen voorzien van Engels.
- De echte Gillette mesjes herken je nog het beste door de levensduur en het scheerresultaat. Neppe Gillette scheermesjes voelen vaak bij de eerste scheerbeurt al bot aan.

Ik hoop dat helpt. kijk voor meer informatie over scheermesje zie mijn startpagina: http://mijn-scheermesjes.expertpagina.nl/

Groetjes,


mike532

Wed 11 Mar 2009, 16:13

Ik ben een groot scheer fan, heb bijna alles geprobeerd van Gillette mach3 tot aan de fusion power. En bij elke stap merk je verbetering en wil ja na een week scheren niet meer een stap terug. Nu heeft gillette de fusion proglide gemaakt en zal rond oktober 2010 op de nl markt komen. waarbij de mesjes nog dunner zijn, goed voor een nog beter scheerresultaat.

ik kan niet wachten

Gillette ProGlide


Jasper Veens

Thu 10 Jun 2010, 8:10

De haren bij mijn bakkebaarden zijn enorm hard. Het is verschrikkelijk pijnlijk als die met een mesje worden weggehaald. Maar door de hitte van afgelopen week werkte droog scheren ook minder goed, zodat ik Gilette Fusion heb uitgeprobeerd. Nieuw werkt het uitstekend! Zonder ervaring een geslaagd resultaat zonder sneetjes bij de eerste scheerbeurt. Prima!

Maar dan het nadeel:
Volgens Gilette gaan de mesjes van Gilette Fusion gemiddeld 22 scheerbeurten mee. Is dat niet wat optimistisch? Ik heb hem nu 6 keer gebruikt in combinatie met Gilette Scheergel. De indicatiestrip is bijna wit en het mesje is beduidend slechter geworden. Op deze manier is scheren toch wel een duur grapje.


Martijne

Mon 12 Jul 2010, 17:47

Hoi Jannet,
Dat heb ik ook gemerkt. Anderhalf jaar geleden ben ik genept door een jongen via marktplaats. Sinds een jaar koop ik mijn mesjes bij http://www.gladdejongens.com (jaja, ze hebben ook mesjes voor vrouwen) Een stuk goedkoper en ik heb ze de volgende dag al in huis. Ik bestel altijd samen met mijn huisgenoot. Dan hoef je geen verzendkosten te betalen. x, Laila


Laila van der Meulen

Thu 16 Dec 2010, 11:30