Introductie Ziggo een feit

Eline Walda
Introductie Ziggo een feit

De introductiecampagne voor het nieuwe merk Ziggo is van start gegaan. Een merk dat zich vanaf dag één marktleider mag noemen; hoewel de officiële introductie van het nieuwe merk even op zich liet wachten, is het bedrijf al op 1 februari …

 

De introductiecampagne voor het nieuwe merk Ziggo is van start gegaan. Een merk dat zich vanaf dag één marktleider mag noemen; hoewel de officiële introductie van het nieuwe merk even op zich liet wachten, is het bedrijf al op 1 februari 2007 ontstaan uit een fusie van @Home, Casema en Multikabel.

TV-commercial
Op televisie is inmiddels de eerste commercial van Ziggo te zien; een opvallend lange en rustige commercial van wel twee minuten! Desondanks, of misschien wel juist om die reden, is het een prettig spotje om te bekijken.

Het tempo ligt laag, de begeleidende muziek is prettig. Er is niets schreeuwerigs aan. Een oudere man loopt rustig en nieuwsgierig rond te kijken.

Hij geeft zijn ogen de kost, knoopt gesprekjes aan en knikt vriendelijk-begrijpend naar een brabbelende peuter. Ziggo luistert naar haar klanten, is de impliciete boodschap. Zelfs als de klant wartaal spreekt, blijkbaar.

Mailing
Nu we het toch over de klanten hebben: die hebben inmiddels een brief ontvangen om de nieuwe merknaam te introduceren. Ik ben een van die klanten. Een rommelige mailing vind ik het; zodra ik de brief uit de envelop haal, dwarrelen een A5-foldertje en drie stickertjes naast me op de grond.

Een leuke gimmick is, dat de brief van Casema een dubbele bodem heeft; peuter je het hoekje volgens de instructie los, dan kun je het papier scheiden en zie je nog een brief eronder, op Ziggo-briefpapier. Dit merkte ik overigens pas na een paar dagen op, omdat ik de laatste zin in de brief te diagonaal had gelezen.

Als je ze eenmaal weer bijeengeraapt hebt, dan zijn de stickers best handig. Hierop tref je alle relevante contactgegevens van Ziggo aan.

Het belangrijkste nadeel van de brief is echter, dat mijn belangrijkste vraag niet beantwoord wordt: wat gebeurt er straks met mijn e-mailadres, nu de naam Casema is geschrapt? Ronduit vreemd is het, dat het thema van de tv-commercial niet prominent terugkomt in de mailing. Het duurde even voordat ik de koppeling legde. Een gemiste kans. Een consequent doorgevoerde multimediale campagne blijft lastig, blijkbaar.

Online
Ziggo zet er vaart achter; type ik het adres van Casema in, dan kom ik op de website van Ziggo terecht. Goed dat ik de moeite had genomen, de mailing te bekijken, anders had ik er niets van begrepen. Temeer omdat Ziggo op de homepage direct overgaat tot de orde van de dag.

Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat de site lekker fris oogt. Niet te druk, wel overzichtelijk. En met een vriendelijk zoekhulpje, Tess.

Er is ook nog een site die bij de introductiecampagne hoort. Jammer dat ik die pas na enig zoeken vond. Hier kun je ook de tv-commercial bekijken.

Ziggo bekent kleur
Verder valt op, dat Ziggo met kleur speelt; groen in de mailing, blauw op de introductiewebsite, paars op de corporate website, en wederom groen op de zakelijke website.

Marktleider
Ziggo heeft 3,3 miljoen kabelabonnees, 900.000 digitale tv-abonnees, 1,4 miljoen breedband internetklanten en 750.000 telefonie-aansluitingen, staat te lezen op de nieuwe corporate site van Ziggo. Het bedrijf is eigendom van de private equity firma's Warburg Pincus en Cinven.


corporate site Ziggo
introductiecommercial Ziggo
Introductiewebsite Ziggo

Met een login kun je automatisch reageren, krijg je toegang tot extra content en profiteer je van leuke kortingen. Nog geen login? Registreer nu!

Alleen voor leden:
Laatst toegevoegde download: ‘Haal de band aan met je kijker en lezer’
Speciale aanbieding: Molblog op Linkedin, Twitter en Facebook:

Reacties / 56  

Nog geen profiel? Meld je direct aan!

http://ziggo.gebruikers.eu zijn ook vele meldingen van problemen te vinden. Overigens gaat een groot deel door naar de belangenvereniging coax.nl. Hoe meer geluiden Ziggo bereiken hoe serieuzer je als klant genomen wordt.


karel

Fri 13 Jun 2008, 19:42

Zie ook het artikel van Ronald Bastiaans van 10 juni over het meldpunt dat de Consumentenbond inmiddels heeft geopend voor problemen die mensen ondervinden met Ziggo.

http://www.molblog.nl/Merken/7165


Eline

Wed 11 Jun 2008, 13:35

Nou ik heb de mailings van Casema mooi mogen missen. Blijkbaar is het lastig om je bestaande klanten te informeren..

Klantenservice bellen is ook minimaal 3x je postcode intypen.. erg handig.


Robbert

Wed 11 Jun 2008, 13:12

Sinds 1 juni: geen TV! Ziggo bereiken? Vergeet het maar! File aan de telefoon! Terugbellen of mailen? Ho maar! Een zeer slecht functionerend bedrijf.


geurt smink

Thu 05 Jun 2008, 19:04

Wat een waardeloos papier drukt Ziggo hun mailing af, geen EVELOPPEN meer geen A4, je kunt er niets mee!


Gijs

Mon 02 Jun 2008, 19:26

Internet, tv en electriciteit: dat zijn zaken die het simpelweg moeten doen. En zolang ze het doen, denken we er niet bij na. Het zijn eigenlijk klassieke 'dissatisfiers'; omdat we ervan uitgaan dat ze het 'moeten' doen, zijn we bij normaal functioneren niet tevreden en niet ontevreden, maar simpelweg klant. Op het moment dat de verbinding of de elektriciteit wegvalt, dan worden we uiterst ontevreden. En op dat moment is het enige wat een leverancier nog kan doen om ons weer tevreden te maken: excelleren in hulp, excelleren in customer care. En dat is, als je de reacties beluistert, nu juist waar het regelmatig aan schort.

Het zou ook plezierig zijn, als je minder angst zou hoeven hebben voor disfunctioneren bij het overstappen op een nieuwe provider. Dat zou gezonde concurrentie in de markt bevorderen, maar ook: meer effect van marketing- en kwaliteitsinspanningen bij providers. Iets om over na te denken.


Eline

Fri 30 May 2008, 20:47

p.s.

al die zogenaamde 'positieve reacties'hier zijn afkomstig van hun marktetingbureau/afdeling! En ja, ik kan dat weten want heb een kennis die dit doet!


Tim

Fri 30 May 2008, 20:07

Ziggo is niks meer dan een stel oplichters! Sluit hier voorlopig geen abonnementen af!
Wij hebben 2 weken geleden internet aangevraagd en inmiddels 4!!! keer gemiddeld 25 minuten in de wacht gestaan via een 0900 nummer van maar liefts 10 eurocent per minuut! Dit was bij multikabel maar 0.01 eurocent dus een ver-honderdvoudiging!
Het meest smerige is nog, dat men afgelopen dinsdag pas ons internet als dienst hebben 'geactiveerd' terwijl wij nog geeneens een modem o.i.d hebben ontvangen! Als zij verwachten dat wij al vanaf die datum gaan betalen hebben ze het dus mooi mis!
Het is toch gods- schandalig dat je als potentiele klant tot 4 keer toe achter je eigen internet aansluiting moet bellen!!
En wat doen ze met dat geld?? Van die belachelijke reclames maken van een ouwe pedofiel in zijn regenjas!
PAS DUS OP MET ZIGGO!!


Tim

Fri 30 May 2008, 20:05

Geweldig zeg dat ziggo, niet dus.. hebben het verdomme nog geen week en alleen maar storingen en slecht beeld.. zoek het uit, kutbedrijf


M

Thu 29 May 2008, 19:07

moest de storing dienst bellen,een regelrechte ramp,veel bla bla en dan valt tijdens het wachten op verbinding alles uit tuut tuut.
volgende dag weer geprobeerd en zo ja verbinding.
na mijn uitleg wat het probleem was werden er enkele vragen gesteld en kreeg ik te horen op 3 juni kan de monteur komen d.w.z. een week geen tv of radio.
wat ben ik blij dat ik geen totaal pakket bij dit bedrijf heb,nu ka ik dan nog telefoneren en computeren.
wat een service niet????


N.de.Birk

Wed 28 May 2008, 15:43

Als klant, relatie en partner dus alles bij elkaar een briefje of 15 gehad met 'wij zijn ziggo', inclusief uitnodigingen voor evenementen, etc. Vandaag dan weer een factuur als Multikabel. Dat dan weer wel.


roy

Mon 26 May 2008, 22:34

@ Dodo -zie ook mijn reactie van 21 mei. Wat mij erg benieuwt is hoe de vervolgcampagne eruit ziet. Tot die tijd wacht ik nog even met mijn eindoordeel. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken, dat er bij deze introcampagne missers zijn gemaakt. Er zijn toch ook voldoende campagnes waar wél positief op gereageerd wordt. En ik kan alleen voor mezelf spreken maar: ik durf heel veel... zelfs een positief blog over iets schrijven :-) Credit where credit is due.


Eline

Sun 25 May 2008, 17:55

Aardig wat negativiteit hier.
Er wordt zelfs al gesproken dat Ziggo zich niet aan de afspraak 'luisteren naar de klant' houdt.
Ze zijn net Ziggo, alsof je zelf binnen 1 dag hebt leren lopen.
give them a break.

Ik zie langere openingstijden. bedoel... zondag tot 22:00uur open???
je moet wel goed gek zijn, maar ze doen het wel.
? 0,10 cent per minuut is niets vergeleken met de ? 0,45 bij de KPN.

Het is altijd zo makkelijk en lekker om gelijk alle negativiteit omhoog te gooien, maar misschien komen er wel echt leuke dingen aan strax, probeer ook daar eens aan te denken.
Zal mij benieuwen of iemand het aandurft daar ook eens een blog over schrijven.

Groet... een oude Multikabel klant die deze maand ook dubbel betaald heeft, en waar afgelopen woensdag echt naar geluisterd is.

Succes Ziggo


dodo

Sun 25 May 2008, 17:28

Is er uberhaupt IEMAND te vinden die dit een authentiek verhaal zou kunnen vinden? We hebben het over o.a. @home, nr 1 in klachten en irritaties! (hoewel KPN er erg dicht bij komt, maar dat is een persoonlijke ervaring) En die zou luisteren? De prints
Ik verbaas mij er over deze introductie zo kritiekloos in dit blog gebracht wordt! Ziggo is toch kansloos? Gelukkig is er ook het vervolg... http://www.molblog.nl/Merken/7050


Jaco

Thu 22 May 2008, 11:25

@Alef
De hand van een regisseur mag best herkenbaar zijn, maar dit gaat meer op een kunstje lijken. Jammer.


C. Ouweling

Wed 21 May 2008, 22:00

@Cees; de campagne komt inderdaad van DDB en regie is van Johan Kramer (ex KesselsKramer) nu van Christel Palace (http://www.christelpalace.nl/directors/johankramer/ziggo/)

Dit lijkt me geen referentie materiaal voor DDB. Als film en idee wel mooi, maar totaal niet onderscheidend en te reclamisch...


Alef

Wed 21 May 2008, 21:35

Website is dacht ik door 'The Factor.e' gemaakt.


CK

Wed 21 May 2008, 18:40

Het bureau van ZIGGO is DDB Amsterdam zo las ik op http://blog.bergkleijn.nl/


C. Ouweling

Wed 21 May 2008, 18:37

@Edwin: The selfservice company, heeft Tess gemaakt. Uiteraard zijn er in een beginperiode vragen die nog niet herkend worden. De kennisbank en herkenning worden bijgewerkt en voortdurend geoptimaliseerd. Overigens zijn we nu al in staat het grote merendeel van de vragen correct in 1 keer te beantwoorden. Maar we werken absoluut aan continue verbetering!


Dirk Jan Dokman

Wed 21 May 2008, 17:30

Ook ik vind het heel vreemd dat niemand weet wie de Ziggo-campagne heeft bedacht. Weet dan echt helemaal niemand hoe of wat? Hup molblog, aan de slag!


claudia

Wed 21 May 2008, 16:57

@ Edwin: we gaan het ongetwijfeld lezen in de eerstvolgende Adformatie (of anders de volgende). Heel raar, maar zelfs na heel veel gegoogle ben ik er niet achter gekomen wie deze campagne gemaakt heeft. En wie het online deel verzorgd heeft. Ben benieuwd!


Eline

Wed 21 May 2008, 15:56

En met een vriendelijk zoekhulpje, Tess ? Zelfs de meest eenvoudige vragen kan ze niet beantwoorden, echt zeer teleurstellend. Iemand een idee wie daar voor verantwoordelijk is ?


Edwin

Wed 21 May 2008, 15:50

@Pernil: je bagatelliseert wel een beetje de mening van precies die mensen die wel wat verstand van marketing zouden moeten hebben (gezien het publiek van dit blog).

Dat de campagne net begonnen is, is geen reden voor onthouding van kritiek. Of ze moeten straks met een extra laag in de campagne komen, met als insteek: "Je bent op het verkeerde been gezet!! Genoeg zweverigs gezien, we gaan het lekker no-nonsense aanpakken met Ziggo!"

N=1 gaat ook niet op: van alle reacties hierboven is er eentje die naar het positieve neigt, de rest is negatief...


Tim van de Rijdt

Wed 21 May 2008, 14:49

Het gaat erom dat ze gewoon niet doen wat ze zeggen. Dat is dus gewoon slecht. Ik denk niet dat wij allemaal beweren dat we dat beter kunnen, want daar zijn vast heel veel mensen mee bezig geweest die daar veel meer verstand van hebben. Het kan ook best zijn dat Ziggo uiteindelijk wel een succes wordt. Met zo'n budget komt die naamsbekendheid er vanzelf wel, doe je dat ook besteed aan massamedia. Het gaat om het principe in het algemeen. Ik vind het alleen al grappig dat ze zeggen "Ziggo gaat eerst naar je luisteren" en dat ze dat dan massamediaal verspreiden. Als je niet kunt waarmaken wat je zegt, moet je het ook niet roepen. Dan zie je dus wat er gebeurt. Dan zijn mensen ontevreden en krijg je inderdaad dit soort reacties.

Is er trouwens een klant van Ziggo in de zaal die op een of andere manier hebben vernomen dat Ziggo ook daarwerkelijk luistert?


Jeroen Thissen

Wed 21 May 2008, 14:37

@ Pernil - natuurlijk is het waar dat het gemakkelijker is, een campagne af te kraken dan er een te bedenken. Anderzijds schiet je, denk ik, met veel lawaai op tv, radio, print, online en mailings wel je doel voorbij als de boodschap niet helder overkomt bij de doelgroep. En als je bestaande klanten het spoor bijster raken, geirriteerd zijn of op hun belangrijkste vragen geen helder antwoord krijgen, dan moet je je toch eens achter de oren gaan krabben, en dat zo snel mogelijk rechttrekken. Van een marktleider mag je dat zeker verwachten.


Eline

Wed 21 May 2008, 14:37

Het is wel makkelijk schieten uit de heup hier zeg. Campagne is net van start (dag of ..wat) en we weten het allemaal wel heel erg veel beter. Was daar niet de uitdrukking N=1 voor. En is dat niet old school?


Pernil

Wed 21 May 2008, 14:23

Ik ben Sicko...uhh..INDERDAAD JA!


anti Ziggo

Tue 20 May 2008, 22:18

Dank voor de reacties. Vreemd is dat ik er ondanks wat gegoogle nog steeds niet achter ben, welk(e) bureau(s) er achter deze campagne zit(ten). Wie het weet, mag het zeggen!


Eline

Tue 20 May 2008, 19:15

Nog een paar leuke online blunders:

1. http://www.ziggoziet.nl
Kan iemand me uitleggen wat ik aan die content heb, waarom er social features in zitten en wie er in hemelsnaam gaat stemmen op abstracte quasi-persoonlijke ontboezemingen?

2. In navolging van hierboven. Blijkbaar is er iemand fan van sociale features op websites, maar is de klepel verder niet voldoende uitgewerkt. http://www.ziggo.nl/mijnziggo/
De link naar Mijn Ziggo (ik was serieus geinteresseerd als oud-Casema-er) is gewoon old-school Under Construction!!


Tim van de Rijdt

Tue 20 May 2008, 17:27

Welk bureau zit er achter Ziggo??


Babs

Tue 20 May 2008, 16:12

Logo in blauw, oranje, rood .... vage communicatie, dubbele incassering. Eh ... wat gaan we hierna communiceren? Ziggo wordt Psycho?


roy

Tue 20 May 2008, 15:28

Als voormalig Multikabelklant ontving ik ook de brief waar je een hoekje moest omvouwen om kennis te kunnen maken met de nieuwe aanbieder. De brief stond vol met goed bedoelde zinnen in de trant van 'we zoeken oplossingen voor uw probleem. Dat kan niet altijd direct morgen, maar we willen het u naar de zin maken en hopen dat u zich welkom voelt bij ons.'
In theorie klinkt het vriendelijk; de praktijk is echter verre van klantvriendelijk. Wat is er de afgelopen twee maanden gebeurd:
* abonnementsgeld wordt nu vooraf geind, waardoor er eenmalig twee maanden abonnementsgeld werd ingehouden; een mooie binnenkomer.
* wat schertst mijn verbazing: in dezelfde brief wordt met trots een centraal klantenservicenummer genoemd om contact met de klant te vergemakkelijken. Kosten: EUR 0,10 per minuut. Nu zat er ook nog een brief bij de introductiebrief, gedrukt op het oude Multikabel briefpapier, waarop het oude tarief vermeld stond EUR 0,01 per minuut. Een kostenverhoging van 1000%!! Inderdaad een warm welkom.

Kortom: veel tamtam, maar verslechterde voorwaarden.

Introductie had sterker gekund. Een klassiek voorbeeld dat campagne niet aansluit bij beleving én feiten.


Reinier van Markus

Tue 20 May 2008, 15:00

En ik laat dus een nieuw modempje opsturen.. DUURT 2 WEKEN! Als ik iets bij de TNT breng heb je het echt mrogen in huis.. en misschien overmorgen.. De service is erg slecht.. Laten we hopen dat ze ooit nog gaan nadenken..


Ronald

Tue 20 May 2008, 13:47

Deze campagne houdt waarschijnlijk in dat de prijzen volgend jaar omhoog gaan... :-


Christiaan W. Lustig

Tue 20 May 2008, 12:21

@Frank: helemaal eens, vanmorgen weer een advertentie in het FD over een mevrouw die staat te putten op een cruiseboot....waar gaat dit over?


ronald van den hoff

Tue 20 May 2008, 11:28

Ik heb vanochtend nog eens naar de advertenties gekeken, maar dit slaat echt als een tang op een varken... Kapitaalvernietiging!


Frank

Tue 20 May 2008, 10:55

De introductie van dit nieuwe merk is een contradictie op zich. Het gaat om 'luisteren'naar de klant en het eerste wat er gedaan wordt is ouderwets schreeuwen via de klassieke eenrichtings media. En inderdaad. Ze leveren gewoon een dienst! Helemaal mee eens, houd eens op met die filosofische bla bla alsof de wereld wordt veranderd. Mooi dat er nu al zoveel reacties zijn die al direct aantonen dat het luisteren nog niet echt wil lukken. Ik ben benieuwd wanneer een conversation marketing medewerker van Flippo reageert op deze post!


Jeroen Thissen

Tue 20 May 2008, 1:27

Begrijp ik goed, dat als ik alleen de 'stickerbrief' heb gekregen ik er nog eentje mis? hmmmmmmzzz


Studentje

Mon 19 May 2008, 17:47

Wanneer heeft 'n bedrijf OOIT een naam veranderd omdat het ineens beter naar de klant is gaan luisteren. Come on....Zit meer achter...


Marloes de Witte

Mon 19 May 2008, 17:30

Hallo, wakker worden. Kent echt NIEMAND deze truuk? Eerst de naam veranderen, dan de algemene voorwaarden en ineens is niets meer wat t was en zit je als abonnee vast aan allerlei nieuwe voorwaarden. Oude truuk, maar hij werkt blijkbaar nog heel goed gezien het ineens twee maanden vooruit betalen. Let op mijn woorden, ziggo komt met nog meer fratsen....


Marloes de Witte

Mon 19 May 2008, 17:29

Ik ben/was @Home klant. Ik kreeg eerst die aankondiging van het nieuwe moment van factureren, inderdaad zonder melding van recht tot opzeggen en volgens mij ook zonder melding over Ziggo. De tweede door Roy beschreven brief heb ik niet gekregen. Vervolgens volkomen 'Out of the Blue' die stickermailing. Ik kan me niet herinneren ooit iets over Ziggo gelezen te hebben in een @Home nieuwsbrief en de vraag 'wat gebeurt er met mijn e-mail adres' bleef inderdaad onbeantwoord.

Slordig !


Ed Sander

Mon 19 May 2008, 17:09

Heeft iemand van jullie ziggo weleens op z'n Engels uitgesproken (of te wel: sicko??) Daar kunnen Radar en Kassa weer verder mee. Neem toch aan dat een bureau de nieuwe naam bedacht heeft. Gemiste kans?


erika

Mon 19 May 2008, 17:07

Voor wie de dagblad reclames gemist heeft: hier nog wat voorbeeldjes.

http://www.flickr.com/photos/vdrijdt/2505379676/

http://www.flickr.com/photos/vdrijdt/2505400220/

http://www.flickr.com/photos/vdrijdt/2505384684

@christiaan: helemaal mee eens!


Tim van de Rijdt

Mon 19 May 2008, 15:44

Weggegooid geld als je het mij vraagt. Ik ben benieuwd welk bureau hier achter zit...


Ronald

Mon 19 May 2008, 13:55

Het media-offensief dat vanochtend in alle kranten stond kan niemand ontgaan zijn. Zelf had ik nooit van Ziggo gehoord en het is me nu pas duidelijk dat het om een fusie van 3 bedrijven gaat. Wat mij betreft dus een waardeloze commercial, simpel zat. Dan liever à la Orange / T-Mobile: Orange heeft voortaan T-Mobile. Nu zal er wel weer een of ander thematische zweverige marketinggedachte achter zitten, maar dat interessant waarschijnlijk alleen het bureau dat er een dikke factuur voor heeft gestuurd.


Frank

Mon 19 May 2008, 13:18

hahaha die hierboven is van mij. Ik moet duidelijk nog wakker worden.....


Studentje

Mon 19 May 2008, 12:07

Heb je het nu over mij of Ziggo?
:)


@Christiaan

Mon 19 May 2008, 12:03

@ Studentje
> "...je profileert je dus als een
> ouwe l*l?"
Bovendien eentje die Forest Gump-achtige trekjes heeft... ;-)


Christiaan W. Lustig

Mon 19 May 2008, 11:33

Ik kreeg afgelopen week, als klant van Casema , al post dat ik over ben naar Ziggo.

En de commercial..ik dacht ook dat hij van Ben was. En vandaag zag ik een oude kerel voorop de metro met erboven Ik ben Ziggo..waarbij ik dacht...Huh..je profileert je dus als een ouwe l*l? Ik begrijp er vrij weinig van in ieder geval, laten we maar hopen dat hun dienstverlening wat duidelijker is.


Studentje

Mon 19 May 2008, 11:01

@Christiaan:
Zelfde advertentie in het FD vandaag en gezien mijn ervaring zoals ik die hierboven geschrijf, inderdaad: bla,bla


ronald van den hoff

Mon 19 May 2008, 10:37

Laat me toevoegen dat ik de commercial en de advertentie in Trouw van vandaag één brok nonsens vind. Wat een gezwets over luisteren naar de klant, dat de wereld zo interessant is, bla bla bla. Het gaat om (simpele) telefoon-, internet-, en tv-diensten ? ze gaan de wereld niet verbeteren...


Christiaan W. Lustig

Mon 19 May 2008, 10:13

Ik ontving de mailing nadat mijn internet verbinding (Zeist) 4 dagen niet gewerkt had. Geen melding hiervan op de tv. Fijn dat jullie een nieuwe naam hebben, dacht ik, maar geef me gewoon mijn internet verbinding. Niemand bereikbaar natuurlijk tijdens het Pinksterweekend. Op dinsdag werd door een medewerker( via via gebeld natuurlijk, want aan die callcenter antwoorden heb je nooit iets)erkend dat er een storing(van 5 dagen?) was en dat 's avonds om 18.00 uur eea wel weer zou gaan werken. Krijg ik in de volgende mailing nu een credit nota aangeboden?
De sites waarnaar in deze mailing verwezen werden deden het niet en op de oude Casema Site komt je nooit verder dan ...

Heb ik als klant gevraagd om een naamwijzging? Als Ziggo geld teveel heeft doe dan gewoon de tarieven eens omlaag, dodo's...


ronald van den hoff

Sun 18 May 2008, 12:55

@ Business by Art - er zijn idd associaties met Ben. Toch is de basisfilosofie achter de commercial best aardig. De oude man symboliseert het feit dat het merk weliswaar nieuw is, maar dat het eigenlijk om bekende grote marktpartijen gaat. "Nieuw hier" en "willen luisteren" straalt een zekere bescheidenheid en klantvriendelijkheid uit. Een nieuwe start, een schone lei als het ware. Het punt is: dat vergt ook een gigantische ommeslag intern. Marktgerichte medewerkers én een marktgericht management, die kweek je niet overnight. Ik zou wel eens willen weten hoe de interne communicatie is verlopen na de fusie, de reorganisatie en de flinke inkrimping.


Eline

Sat 17 May 2008, 23:32

@ Roy - dank voor je uitgebreide reactie en het delen van je ervaringen.

Wat de brief betreft, deze vertelt:
- voortaan heten we Ziggo
- de producten heten anders bij Ziggo (daar is het foldertje helemaal aan gewijd)
- gewijzigde contactgegevens.

De Ziggo-brief bevat de onderwerpen:
- nogmaals de contactgegevens
- we vinden het belangrijk, te weten wat u belangrijk vindt.
- binnenkort hoort u meer.

Ik heb een aantal bezwaren:
- Je kunt nauwelijks nog spreken van een vooraankondiging, als deze maar enkele dagen voordat de campagne losbarst bij de klanten in de bus valt.
- Leuk, al die productnamen, maar val mij er niet mee lastig. "Lekker belangrijk", denk ik dan. Blijft moeilijk hoor, denken vanuit de klant in plaats van het product.
- Als het dan zo belangrijk is, hoe ik over zaken denk, waarom dan geen enkele respons mogelijkheid?
- Over het belangrijkste voor mij (wat gebeurt er met mijn e-mail adres) wordt gerept.

Maar goed, er volgen ongetwijfeld nog meer mailings. Ik stel mijn oordeel dus nog even uit.

NB Ik had net al een reactie getypt maar deze per ongeluk weer verwijderd. Het is nog even wennen op Molblog :-)


Eline

Sat 17 May 2008, 23:26

Triest en onnodig. Na miljoenen en miljoenen in een naam te hebben gestopt wordt er nu (met een BEN'achtige commercial) overgestapt op iets anders...

Ziggo. Klinkt als een aansteker.


Business By Art Direct Marketing

Sat 17 May 2008, 23:20

Ziggo luistert... right. Als 'klant' kreeg ik eerst een keurig briefje die me vertelde dat ik in de eerste week van mei niet alleen het TV abonnement van mei betaal, maar ook van juni. We gaan dus bijna 2 maanden vooruitbetalen. Een medewerker van Ziggo vertelde me initieel dat dit was gedaan om 'abonnementsstructuren gelijk te trekken tussen de drie bedrijven', maar gaf later toe dat de rebranding geld kost en dat dit 1 van de manieren is om de daarvoor benodigde cash te genereren.
Het briefje wees me niet op de mogelijkheid tot het ontbinden van het contract (wettelijke verplichting), of de mogelijkheid tot kostenloze aanpassing van afgenomen diensten. Daar gaat Ziggo zeker nog last van krijgen (Radar, etc).

De tweede brief was de melding "Wij zijn Ziggo".

De derde brief de achterlijke mailing met de stickers en de A5 folder.

In niet één brief wordt de vraag gesteld wat ik er als klant precies van vindt, dan wel wat ik ervan verwacht.

Als leverancier van Ziggo en potentieel partner heb ik ook een partij mailingen gehad, inclusief een uitnodiging voor een 'spannend' evenement met een 'speurtocht naar het onbekende' en de belofte dat ik niet zonder lege handen ga vertrekken ... ook hier weer nergens vragen, maar slechts meldingen.

Alle in de mailingen genoemde websites waren niet online op het moment dat ik de mailing kreeg (dag 1). Een aantal sites toonde nog @home logo's of gaven foutmeldingen.

Nee, die rebranding verliep/verloopt zeker niet soepel.


roy

Sat 17 May 2008, 22:50