Na de cooling hydro gel, actief verstevigende crème, revitaliserende oogcrème Q10 en anti shine gel, nu ook een licht zelfbruinende dagcrème voor mannen: Nivea for men Summer Look. Wij vrouwen herinneren ons vast nog de eerste generatie zelfbruiners. Na één keer …
Na de cooling hydro gel, actief verstevigende crème, revitaliserende oogcrème Q10 en anti shine gel, nu ook een licht zelfbruinende dagcrème voor mannen: Nivea for men Summer Look.
Wij vrouwen herinneren ons vast nog de eerste generatie zelfbruiners. Na één keer een week met een oranje gloed rondgelopen te hebben was je vaak al genezen en durfde je het niet meer aan. Maar sinds vorig jaar is daar verandering ingekomen. Alle grote merken kwamen met geleidelijke zelfbruiners die niet ineens, maar in een paar dagen de zomerse kleur opbouwen. Het bleek een ware hit en de private labels wisten niet hoe snel ze moesten volgen.
De markt van gezichtsverzorging voor mannen is al een tijdje groeiende. Elk vooraanstaand massa- of luxe merk heeft inmiddels wel een lijn of twee in het assortiment. Het begon met meer aftershave aanverwante artikelen, maar ook oogcrèmetjes en maskers worden steeds meer geaccepteerd door het mannelijke geslacht.
Maar nu draaft Nivea wel erg door ben ik bang. Een zelfbruinende crème voor mannen, is dat niet een brug te ver? Ok, er zijn mannen die wel eens naar een zonnestudio gaan, maar ja er zijn ook mannen die de mannen make-up van Jean Paul Gaultier gebruiken. Ik
bedoel maar. Mijn lief voelt zich in elk geval een stuk mannelijker bij de nieuwste innovatie van Gillette...
Nivea brengt het wel lekker mannelijk. Bestaat Nivea Summer Beauty voor vrouwen nog uit Jojoba-olie en vitamine E, Summer Look for men is voorzien van CARE PRO TEC, de technologie die de natuurlijke functies van de mannenhuid activeert en ondersteunt.
U mag het zeggen, top of flop?
Met een login kun je automatisch reageren, krijg je toegang tot extra content en profiteer je van leuke kortingen. Nog geen login? Registreer nu!
Alleen voor leden:
Laatst toegevoegde download: NPS: gelukkige medewerkers, gelukkige klanten
Speciale aanbieding: Molblog op Linkedin, Twitter en Facebook:

Hoeveel procent van uw marketingbudget gaat verloren? Wat zou u doen als u wist welke delen van de campagne welk effect hebben? 

Deze creme is echt geen aanrader. In het daglicht zie je heel goed dat het bruine nep is. Het is zelfs zo dat al smeer je het geleidelijk uit je toch de scheidingslijnen ziet en je hiermee echt voor gek zet.
Piet
Wed 26 Sep 2007, 22:04
Hey guys,
Gebruik het ook al een tijdje nu, je ziet er idd gezonder en fris uit.. chicks dick it!
vincent
vincent
Sat 08 Sep 2007, 20:39
@Tahni, dank voor je heldere uitleg. hier kunnen veel mannen (en wellicht ook vrouwen) hun voordeel mee doen ;-)
Daniëlle Schouten
Thu 19 Jul 2007, 20:09
Oh my god!! Als meisje ben ik echt verbaasd over hoe weinig mensen toch weten over persoonlijke verzorging.
Zelfbruiner hecht in de bovenste laag van je huid. Daarom is het na enkele dagen/ douchebeurten weer verdwenen en moet je het bijhouden.
Je moet het altijd dun insmeren om geen vlekken en randen te krijgen. (laat iemand anders je rug insmeren of koop een spuitbus) Tip: scrub/ scheer je van tevoren. Let met name op ruwe plekjes rond je baard, ellebogen en knien.
Vergeet nooit je handen te wassen en let op bij het witte gedeelte van je voeten.
Blijf altijd even uit de buurt van je kleren, dat voorkomt vlekken in kleren en op je huid.
Een zelfbruiner zorgt er niet voor dat je niet meer bruin word van de zon, je ziet het alleen minder. Soms zit er in een dergelijke (gezichts)crème wel een beschermingsfactor (meestal 12 of 15). Maar dat staat dan op het potje.
Laatste tip: Op vakantie kan je een (klein!) gedeelte van je zonnebrand vervangen door zelfbruiner. Hierdoor bouw je sneller en gezonder een mooie kleur op. In de weken/ dagen erna kan je je kleur onderhouden met bodylotion en een deel zelfbruiner..
Einde
Tahni
Thu 19 Jul 2007, 17:27
Ik heb dit spul al zes dagen op me gezicht gesmeerd... En ik zie nog steeds geen resultaat. Niet eens een héél klein beetje.. :S Zijn er ook mensen die dit product ook hebben gebruikt en die er wel wat aan hadden? Hoelang en hoevaak hebben jullie het er dan op gesmeerd?
Luuk
Tue 17 Jul 2007, 19:36
wat ik me afvraag hé als je gezichtscreme van nivea summer look gebruikt er staat in de beschrijving van dat het ok beschremt tegen zonnenstralen: betekend dit dan dat als je dit spul gebruikt je niet meer bruin word van de zon?
dat je alleen nog maar dit product moet blijven smeren om een bruine kleur te krijgen?
ben benieuwd naar de reacties op mijn vraag
daniel
Wed 04 Jul 2007, 15:35
@Luuk: laten zitten schat, anders werkt het niet.
Daniëlle Schouten
Fri 29 Jun 2007, 11:13
Ik heb NIVEA gekocht, maar moet je het eerst goed uitsmeren op je gezicht en dan afspoelen met water? Of moet je het laten intrekken?
Luuk
Thu 28 Jun 2007, 12:54
Het is heel erg vet en je krijgt een glimkop. Voor mij is de zelfbruiner van biotherm homme helemaal super, dat is meer een gel en niet vet.
Ed
Tue 22 May 2007, 13:16
Product op zich is OK: het doet wat het belooft. Maar ik merk toch een lichte maar duidelijke toename van acné (voorhoofd) en een eveneens licht irritatie op de ogen (hoewel ik er zeker niet aangekomen ben. Oordeel zelf...
Roger
Sat 19 May 2007, 11:32
Ik herzie mijn mening. In eerste instantie vond ik het goed spul, ik leek bruiner in de spiegel echter in de zon is het geen gezicht, op een foto leek ik wel geel, men zag aan me dat ik dat spul had gebruikt, na scrubben onder de douche is het er weer af, het gaat echt als kleurstof in je eerste huidlaag zitten, scrub je niet goed houd je vlekken over. Ik ben in Turkije op vakantie geweest en na 3 dagen mooier bruin dan met dat spul. Ik gebruik het nooit meer!
martinus
Wed 16 May 2007, 13:49
Biotherm Power Bronze Matt Powder Brush?
http://www.mankind.co.uk/ProductDetails.asp?ProductID=24522
I think I have to rest my case...
Danielle Schouten
Wed 09 May 2007, 10:40
Ik heb axe best of summer gebruikt, nu 3 dagen, elke dag na het douchen volledig ingesmeerd, niet te dik natuurlijk.
Ik moet zeggen dat het erg goed werkt al is het in de zon wat bruin gelig, niet 100% natuurlijk.
Heb een lichte huid, al met al ben ik wel tevreden, ziet er nu wat zomers-gezonder uit..
:)
overigens 5,99 bij kruidvat..
martinus
Thu 03 May 2007, 14:22
@ Ron:
Check even bij Axe zelf. Smeertips en productinfo kun je vinden via:
http://www.axe.nl/acties/muchacho/product_vragen.php
Danielle Schouten
Tue 10 Apr 2007, 19:01
En hoe vaak smeren jullie en om de hoeveel tijd?
Ron
Tue 10 Apr 2007, 18:52
Ik heb een vraagje, Ik gebruik axe bodylotion, maar ik krijg een soort van oranje gloed. Ook wel redelijk bruin, maar het neigt naar een wat andere bruine kleur. Ook na het uitgaan begin ik soms geel te zien. Dan heb ik vlak voor het uitgaan ingesmeerd. Van vrienden heb ik gehoord dat de rook aan de creme hecht, en dat nicotine geel is. Dus ik de volgende dag helemaal geel :s. Dat is er weer vanaf gegaan na een extra smeerbeurt, maar ik ben nog niet helemaal tervreden over het product. Moet je het ook overal smeren? Het is nogal ongeloofwaardig als je met dit weer ook op je buik en rug al bruin bent. En hoe wil je het trouwens op je rug gaan insmeren, ik kan niet bij mijn rug met m'n handen, dus dat wordt niet zo handig.
Dit waren mijn vragen ;) Ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.
Ron
Tue 10 Apr 2007, 18:51
Ik heb het gisteren gekocht, na 1 dag kon je al resultaat zien! Wel een smeerboel hoor, ik zou het niet weer kopen, ga toch liever onder een zonnebank, je moet je oren je nek ook insmeren. Mensen denken dat je foundation op hebt? Aanrader? ja als je het goed kan uitsmeren haha!
Jimmy
Fri 30 Mar 2007, 20:02
Speciaal voor de mannen die het stiekem toch willen uitproberen ;-)
http://ext.nivea.nl/summerlook/index.php
Danielle Schouten
Fri 30 Mar 2007, 12:44
ik had via nivea een proefsetje aangevraagd.. en ik ben een vrouw haha maar moet zeggen ik heb onwijs veel reacties gekregen van zo ben je op vakantie geweest??? :P je ziet geen vlekken en het is echt natuurlijk bruin !!!
en @ marcel ... Je moet je hele hoofd in smeren oren niet vergeten en je hals ook helemaal tot waar je shirt komt zeg maar..
nance
Fri 30 Mar 2007, 12:22
tot waar moet je dat spul insmeren ? alleen hoofd en hals tot aan je kin zeg maar ?
marcel
Thu 29 Mar 2007, 1:37
Bwah ja. We leven niet meer in de jaren vijftig waar mannen zich enkel mogen wassen met koud water. Wellness is in en mannen mogen daar gerust in meedoen. ik heb geen probleem om te zeggen dat ik dat zeker eens wil testen. Ik heb ook geen probleem om te zeggen dat ik één of twee keer per maand een bankje doe, het ontspant en ontstresst. Wat anderen erover denken kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Als ik iets leuk vind ga ik ervoor. Die Nivea lijkt me wel iets. Waar staat die Nivea eigenlijk?? Zonnige groetjes :-)
Bart
Sat 24 Mar 2007, 15:21
anders doet ie t ni geloof k... klik op mn homepage!
Stefanie
Tue 20 Mar 2007, 11:01
http://tinkerbell85.hyves.nl/blog/1597591/Zelfbruinende_bodylotion_voor_mannen/vp0j/
;)
Stefanie
Tue 20 Mar 2007, 10:59
mooi spul die creme van nivea.krijg je een mooie bruine kleur van.nou proberen maar. ik heb nog nooit zoveel uitslag op mijn hoofd gehad en een paar dikke ogen.mooi spul!!!.
s kooistra
Mon 19 Mar 2007, 20:03
@Jeroen&Ruben; en alle anderen: ik haal elke reactie weg die niets meer toevoegt. Dit is een vakblog en of consumenten een lekker bruin been krijgen of niet, is voor marketeers niet zo interessant.
Op deze posting krijgen we nu te veel reacties die anoniem zijn en te veel doorschieten in het delen van hun productbeleving.
Daar zijn andere plekken voor.
Theo van Vugt
Thu 01 Mar 2007, 16:56
@Danielle...laat de mannen lekker de vrije loop. Of ben je soms jaloers ;-)
Jeroen
Thu 01 Mar 2007, 16:27
Heerlijk, die mannen die elkaar hier vinden om elkaar van tips te voorzien. En ook zonder enige gene. Zelfs voetbalfans weten Molblog te vinden ("fcdordt_rules", wow klinkt sexy zeg) Maarre kunnen jullie je discussie misschien elders voortzetten. Of vermeld je e-mailadres, dan kunnen jullie prive chatten. Mijn mailbox loopt vol van al jullie reacties ;-)
Daniëlle Schouten
Wed 28 Feb 2007, 1:45
Ik heb die summer look van nivea, en ben er wel tevreden over (behalve de prijs,,) doordat het heel geleidelijk bruin wordt voorkom je dat je vlekken ofzo krijgt want als je de ene dag iets minder op je wangen dan op je kin smeert is dat de volgende dag bij wijze van spreken andersom..t is dus heel controleerbaar en das ook wel handig omdat iemand vroeg of mensen het niet ineens heel erg opmerken ofzo..geleidelijk aan krijg je langzaam maar zeker een gezond kleurtje en je kunt altijd stoppe voordat t overdreven wordt...enne iemand vroeg wat je moet doen als je t gewenste effect hebt: ikzelf had na een dag of 5 t idee dat t wel ff ok was en doe nu om de 2/3 dagen weer ff insmeren om t een beetje bij te houde...
Ruben
Wed 28 Feb 2007, 0:05
Nou , het hoeft niet helemaal over je hele lichaam denk ik .. tenminste , als je niet vaak naar het zwembad gaat ofzo .. dan is het niet zo nodig denk k ... ik ga niet zo super vaak zwemmen maar toch .. als je in de zomer bruin bent dan heb je toch ook een shirtje aan enzo? dan ben je daar toch zoiezo ook minder bruin .. maar ik heb een vraagje : Als je het gewenste effect hebt ... moet je het dan telkens weer bijwerken? of gewoon pas weer bijwerken als het weer weg is ??
Daniel
Tue 27 Feb 2007, 23:10
Hee. die axe body lotion moet over je hele lichaam, maar je kan toch niet helemaal bij je rug? krijg je daar dan geen rare vlekken?(A)
Robin
Tue 27 Feb 2007, 22:52
Ja bedankt , oh .. dan is dat Axe wel wat goedkoper ja , kben laatste tijd eerlijk gezegt in een beetje krap in 't geld .. kmoet maar es een baantje gaan zoeken :P Maare , voor iemand die het heeft gebruikt.. Ik weet wel dat je zelf kan bepalen hoe bruin je het wilt hebben .. maar word het niet na 5 dagen echt super bruin ofzo? want ik ben heel bleek en mensen zullen het gelijk opmerken als ik opeens een italiaanse kleur heb ofzo :P Alvast bedankt !
Daniel
Tue 27 Feb 2007, 21:49
Ik heb me niet echt verdiept in de Nivea, maar ik zag dat tubetje 8,99 kostte en die fles van Axe 4,99... Ik denk dat ze allebei wel gewoon op voorraad zijn :) Succes!
Erik
Tue 27 Feb 2007, 21:47
Ok , hartstikke bedankt .. maar ik denk dat Axe en Nivea , ook al is Axe een 'mannelijker product' gewoon hetzelfde effect hebben , dat Axe het uitbrengt maakt het volgens mij alleen maar duurder of niet soms?
In ieder geval bedankt voor de reactie , had daar nog niet eens over nagedacht om het eerst op een minder zichtbaar plekje te proberen. Ik ga morgen denk ik even kijken voor die Nivea Sun .. ALS ze die uberhaupt nog verkopen .. is best al een oud product is 't niet?
Daniel
Tue 27 Feb 2007, 21:44
Misschien als je erg bleek bent wel. Ik heb de Axe gebruikt, en had wel hier en daar wat randen. Ik denk dat t een kwestie is van niet al te dik opsmeren en gelijkmatig verdelen. Bovendien is het aan te raden eerst te testen op een plekje op je borst of je been ofzo, dan kan je inschatten hoe t voor jou uitpakt.
Erik
Tue 27 Feb 2007, 21:36
Hey , Ik heb een erg witte huid en daar zit ik behoorlijk mee .. Ik wil graag Axe Best of Summer gaan halen , of Nivea .. moet ik nog ff kijken .. Maar mag ik dan jullie mening even? Ook al is die van Axe pas nieuw , als iemand van jullie al allebei de producten hebben gebruikt , welke is dan het beste ?
en nog iets, ik ben bang dat ik het niet goed uitsmeer en van die bruine vlekken krijg op me gezicht.. is dat een groot risico?
bedankt alvast ;)
Daniel
Tue 27 Feb 2007, 21:33
Axe heb k inmiddels bij de c1000 gehaald voor 5 e. Na twee keer zag k r al relatief gebronsd uit, en volgens mij houdt t ook redelijk goed onder de douche. Het beloofde 'effect' heb k nog niet echt gemerkt, maar dat zal wel apart verkrijgbaar zijn.
Erik
Mon 26 Feb 2007, 16:04
was vorige week bij trekpleister in de aanbieding voor uhm 6.99,,nu een weekje later merk ik al wel dat ik er wat bruiner van geworden ben..dus denk dat ik t nu nog om de 2 of 3 dagen gebruik om t een beetje bij te houden..(wat een klein rottubetje trouwens voor 7 euro, 50 ml:s)
Ruben
Mon 26 Feb 2007, 14:40
Stond in de folder van de Etos...
Daniëlle Schouten
Thu 22 Feb 2007, 17:49
Ja dat zag ik dus ook.
Alleen in de winkel zag ik m niet (Schlecker, DA, Etos). Ben er wel benieuwd naar, info iemand?
Erik
Thu 22 Feb 2007, 17:41
Voor 9 euro weet je alles Ruben.
Zag trouwens dat AXE (is er een mannelijker merk dan dat?) nu ook Body lotion heeft die geleidelijk een subtiele bruintint bij mannen opbouwt. Het moet niet gekker worden...
Daniëlle Schouten
Sat 17 Feb 2007, 20:18
Ik vind mezelf wel wat bleekjes en heb beetje last van die rode plekjes die na jeugdpuistjes weken kunnen achterblijven. Dus wat dat betreft kan ik wel een gezonder kleurtje gebruiken maar wil niet dat mensen vermoeden dat ik onder de zonnebank geweest ben ofzo. Is dit daar een beetje het goede smeerseltje voor? Want dan wil ik het best eens proberen. Wat kost zo'n tubetje?
Ruben
Sat 17 Feb 2007, 20:08
Hehe :) Ja ok daar ben ik zelf ook op gekomen maar ik dacht dat er hier wel zeker een paar mensen het product gebruiken en dat die mensen mij ook een antwoord kunnen geven...
Dave
Fri 16 Feb 2007, 19:34
@Dave: als mensen geen "bleekscheet" meer tegen je zeggen dan is je missie geslaagd en kun je het gebruik stoppen. Voor verdere productinfo kun je je richten tot de consumentenservice van Nivea.
Daniëlle Schouten
Fri 16 Feb 2007, 19:28
Ik had een vraage over Nivea for men Summer Look , er staat niet duidelijk bij hoevaak je het moet gebruiken.Weet iemand hoevaak je het moet gebruiken ?
Dave
Fri 16 Feb 2007, 19:20
Top iedereen kan wel wat meer kleur gebruiken in de winter, en het is altijd beter om een zalfje te smeren, dan je gezicht vol te propen met make-up, en je komt toch ook aardig vaak een dame tegen die er als een sinnasappel bij loopt en dan hun nek en haarlijn vergeten mee te nemen met vol propen, en dan echt een smilie als gezicht hebben, geef mij dan maar lekker een zelfbruin cremetje, maar dan niet je haar lijn vergeten natuurlijk....
Bart
Thu 15 Feb 2007, 21:12
@Theo: Zo bedoelde ik het ook weer niet, ik vind open reactiemogelijkheid namelijk juist belangrijk... maar ik bedoel meer te zeggen dat men ook zelf meer kan opletten en conclusies kan trekken over de geldigheid van de reacties.
Overigens kunnen jullie zelf de IPs van die reacties natrekken, neem ik aan...
Guy
Wed 14 Feb 2007, 13:55
@Blauw: begrijp je niet: hoezo concludeer je dat?
Ter info: het gaat nog steeds erg goed.
@Guy: ja, ik denk dat we de drempel om te reageren wat moeten ophogen. Ik wil toch wel weten wie er nu reageert, en dan lijkt me een site en een emailadres toch wel zinvol.
Aan de andere kant zijn we kennelijk wel alert: want die rare niveau-snuiters worden toch wel gezien :)
Theo van Vugt
Wed 14 Feb 2007, 13:43
Algemener genomen neem ik reacties die wat dubieus zijn en ook nog eens zonder e-mail of website geplaatst worden nooit heel serieus. Als je twijfelt aan een reactie van mij kun je iig doorklikken en kijken wie ik ben, dat kan ik bij die losse namen daarboven niet.
Verder zie ik op m'n eigen site regelmatig reacties komen van mensen die hun spul proberen te slijten via blog search engines, dus het zal me niet verbazen als de grotere bedrijven precies hetzelfde doen.
Guy
Wed 14 Feb 2007, 13:37
Wat ik me sowieso nogal afvraag: wordt Molblog zo slecht gelezen, of zijn alle bezoekers reactieschuw? ;)
Blauw
Wed 14 Feb 2007, 13:31
Ik sluit me aan bij Theo en Jasper. En al helemaal bij Eric. Het zijn ook allemaal namen van mensen die ik normaal niet in de comments van Molblog zie...
Enfin, mooi discussiemateriaal voor de borrel morgen!
AJ
Wed 14 Feb 2007, 11:19
De comments beginnen nu langzaam te lijken op een vrouwenblad. Mannen die elkaar make-up en verzorgingstips verstrekken, dit kan niet waar zijn. Leuke buzz-campagne, maar erg doorzichtig. Als het nu over bier of auto's ging... Verzorgingstips van iemand die zich Arie of Henk noemt vertrouw ik sowieso niet.
Eric van der Palen
Wed 14 Feb 2007, 10:15
@Jasper & Theo: zie ook mijn reactie van ma 5 feb 21:14 hierboven. Heb het gevoel ook bij eerdere postings gehad. (zie bv http://www.molblog.nl/Merken/3082 )
Aan de andere kant komt de posting wel op plaats 6 bij google op "summer look" en verschijnt eronder net de regel over de ingrediënten. Maar de laatste reacties zijn van mannen die het al gebruiken en dus niet meer op zoek zijn naar meer info over gebruik lijkt me..(er zit tenslotte een gebruiksaanwijzing bij)
Moet wel bekennen dat het me als blogger een naar gevoel geeft, dat twijfelen over de ware aard van reacties...
Daniëlle Schouten
Wed 14 Feb 2007, 10:08
@Jasper: dat gevoel krijg ik ook...het pr-bureau van nivea?
Theo van Vugt
Wed 14 Feb 2007, 9:52
Ergens heb ik zo het gevoel dat er hier mensen 'in opdracht' reacties onder plaatsen...
Jasper Beex
Tue 13 Feb 2007, 23:40
Ik gebruik nivea summer look nu ongeveer een week en ben er zeeeer tevreden over. Het frist je huid helemaal op. Geen overdreven zonnebank kop maar gewoon een licht bruin tintje. Mensen vroegen me al of ik op vakantie was geweest haha.
Al met al super goed spul van nivea
Jip
Tue 13 Feb 2007, 23:21
Kijk, de ambassadors die een lans voor het mannelijk bruin willen breken blijven zich aanmelden ;-)
Ik sprak van 't weekend een dame aan die het laatste doosje uit het schap pakte. Het bleek voor haar zoon te zijn. Die was half Grieks en zomers lekker bruin, maar 's winters wat grauw van kleur. Hij had z'n moeder gevraagd een doosje mee te nemen... vast niet alleen omdat hij zelf de stad niet in ging ;-)
Daniëlle Schouten
Mon 12 Feb 2007, 18:13
Prima spul. Het is ook niet de bedoeling dat je er knetter bruin van wordt, je ziet er gewoon wat gezonder uit, tenmiste, dat is volgens mij de bedoeling hiervan. Er is niets mis mee dat je als man niet lijkbleek de winter door wil gaan. Gewoon doen dus.
olivier
Mon 12 Feb 2007, 16:33
Zullen we anders even discussieren over de kracht van het merk, en minder over uiterlijke verzorging? ;) Want ik vind de campagne wel erg strak en goed. Kan best eens een aanleiding zijn voor andere merken om ook in dit 'gat' te springen..als ik weer bij de drogist ben neem ik er wel een tube van mee.
Blauw
Thu 08 Feb 2007, 18:33
dat staat wel duidelijk aangegeven op de verpakking: dat je uit moet kijken met kleding :-P
jeroen
Tue 06 Feb 2007, 23:13
Ik ben benieuwd hoeveel collega's volgende week overhemden met bruine kragen hebben...
Elsbeth Eilander
Tue 06 Feb 2007, 17:19
Ik heb het vandaag gekocht, ik ben benieuwd ! :)
Bart
Tue 06 Feb 2007, 17:14
ik gebruik het nu echter een paar dagen. kreeg het cadeau, dus ik dacht: ach, waarom niet :-)
en ik moet eerlijk zeggen.. het werkt ook nog =O
jeroen
Mon 05 Feb 2007, 22:42
@R: maar wel stiekem dus, anders had je je naam er wel bijgezet ;-) (Of werk je bij Beiersdorf?)
Daniëlle Schouten
Mon 05 Feb 2007, 22:14
Top, denk ik! Een zelfbruinende crème is toch makkelijker te accepteren dan make-up voor mannen. Een lichtbruin kleurtje, zonder overdrijving, kan bést. Daarnaast is 'Nivea for Men' ook een redelijk stoer merk, vind ik.
R.
Mon 05 Feb 2007, 19:08
Hehe goeie Tim!
We moeten niet zo trutten, het is geen schande om iets aan je uiterlijk te doen. Het hoeft er niet dik bovenop te liggen met een dik plakaat make- up ofzo (dat is bij niemand mooi). Maar als ik om mij heen kijk zijn er zó veel mannen (hehe en vrouwen hoor) die wel wat verzorgende producten kunnen gebruiken. Of zowiezo al gewoon een keer shampoo in hun haar doen en dan matig gel of wax gebruiken.
Anyway. Metro hoeft van mij echt niet, ík houd er niet van, maar ik denk dat dit wel een goed product kan zijn voor degenen die er behoefte aan hebben.
Tahni
Mon 05 Feb 2007, 14:21
@tim: verklap het geheim voor in de kroeg nou niet ;-)
Jeroen
Mon 05 Feb 2007, 13:42
Ach ja, de mannen die erbij zweren niks te gebruiken staan in de kroeg vol bewondering naar de verzorgde man te kijken terwijl die alle vrouwen bespeelt.
Zolang het niet vrouwelijk wordt (met andere worden; te verzorgd/zichtbaar) denk ik dat een stuk meer mannen dit soort dingen zouden moeten doen. Reacties van nooit doen! zijn toch wel een beetje pre 2000.
Tim
Mon 05 Feb 2007, 12:49
@Danielle: ik snap je punt... Voor de singles is het dus helemaal een uitkomst ;-)
Jeroen
Mon 05 Feb 2007, 12:42
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Stiekem vond ik het jammer dat dit er nog niet was voor mannen, dus ik ga het ook zeker proberen.
Jelle
Mon 05 Feb 2007, 12:34
@jeroen: eens. Als een massamerk (én zeker Nivea) het product opneemt in het assortiment werkt dat zeker drempelverlagend. Als ik echter kijk naar de opkomst van crèmetjes speciaal voor mannen denk ik dat de vrouwen in de directe omgeveving van een man ook een groot aandeel hebben (gehad) in de verlaging van die drempel. Net als ik zijn er vast hordes andere vrouwen geweest die een mannencrèmetje van hun eigen favo merk mee naar huis hebben genomen om manlief het te laten proberen. Met dit product verwacht ik dat dat aandeel toch een stuk minder is...
Daniëlle Schouten
Mon 05 Feb 2007, 12:03
@Danielle: Wanneer een merk als Nivea dit brengt werkt het drempelverlagend voor een (flinke) groep mannen, die de spray van JPG wellicht nog een beetje te ver van het bed vinden.
Eens?
Jeroen
Mon 05 Feb 2007, 11:51
@AJ: inderdaad, bij de specifieke doelgroepen zal het zeker aftrek vinden. Hoewel Jean Paul Gaultier al een tijdje een lichtbruinende gezichtspray voor mannen heeft en ze die waarschijnlijk al hebben gevonden...
Kijk, dus ook de mannen onder ons kennen het fenomeen ;-) Dat zet wel te denken... Misschien heb je wel gelijk en zeggen mannen dat ze het niks vinden, maar ondertussen proberen ze het wel stiekem...
danielle
Mon 05 Feb 2007, 11:26
Grappig om te zien dat mannen zich (sterk)verontschuldigen als ze naar de zonnebank gaan en dit soort spulletjes gebruiken. Sterker nog, we doen vooral ons best om te verdedigen dat we dit nooit gaan gebruiken. "Dit ga ik NOOIT gebruiken", aldus Daan ;-) Maar kijk naar de historie van mannen en cosmetica en trek je conclusies. 'Stiekem' gebruiken heel veel mannen smeerseltjes (en gaan ze naar de zonnebank) En dat weet Niveau, die zijn niet gek. Om over specifieke doelgroepen (gay, entertainment) maar te zwijgen.
Zelf heb ik ooit 'stiekem' de zelfbruinende creme van mn moeder geprobeerd. Ben een 'drogistentelg' en dat soort spulletjes slingerden dus altijd door het huis. Ook deze 'eerste generatie' zelfbruinende creme. Zonder bijsluiter. Gevolg? Een paar dagen rondgelopen met vieze bruingele vlekken in het gezicht en op de handen. Gelukkig ging de zon snel schijnen en word ik snel 'echt' bruin...
AJ
Mon 05 Feb 2007, 11:20
Gewoon doen! ik ga het proberen
Jeroen
Mon 05 Feb 2007, 11:17
@Pieter: Laat ons deelgenoot zijn van je ervaringen. Ben benieuwd...
danielle
Mon 05 Feb 2007, 10:41
Dat is zeker de moeite van het proberen waard! Bruin-zonder-zon creme was een vreselijk goedje, maar dit ga ik zeker eens proberen.
pieter
Mon 05 Feb 2007, 10:24
uhm....NEE
jammer maar helaas
dat ga ik NOOIT gebruiken
Daan
Mon 05 Feb 2007, 3:15