Senseo-thee

Elsbeth Eilander
Senseo-thee

Pickwick introduceert deze maand T-pads; pads voor in de Senseo, die echter thee geven in plaats van koffie. Pickwick brengt de pads in 4 smaken, en biedt een aparte theepadhouder. Wel zo smakelijk. Fabrikant Douwe Egberts ontwikkelde de speciale Senseosmaken en …

 

Pickwick introduceert deze maand T-pads; pads voor in de Senseo, die echter thee geven in plaats van koffie.

Pickwick brengt de pads in 4 smaken, en biedt een aparte theepadhouder. Wel zo smakelijk. Fabrikant Douwe Egberts ontwikkelde de speciale Senseosmaken en -houder samen met Philips.

Consumenten kunnen kiezen uit Tempting Red (Rooibos met bloedsinaasappel), Minty Green (groene thee met munt en zouthout)), Lemon en Lime en Early Grey (bergamot en limoen).

De T-pads zijn vanaf half maart verkrijgbaar in de supermarkt, in de Douwe Egberts Geschenkenwinkel, via de Pickwicksite en in een cadeauverpakking bij elektronica-en huishoudspeciaalzaken.

Introductieprijs is 2,49 euro, maar een paar maanden later kosten de pakjes het dubbele: 4,99 euro.

Met een login kun je automatisch reageren, krijg je toegang tot extra content en profiteer je van leuke kortingen. Nog geen login? Registreer nu!

Alleen voor leden:
Laatst toegevoegde download: Vier marketeers over trends in (r)etailmarketing
Speciale aanbieding: Molblog op Linkedin, Twitter en Facebook:

Reacties / 38  

Nog geen profiel? Meld je direct aan!

Waar kan ik een theepadhouder kopen ?
Blokker niet, Alb. Heyn niet.
Adres, bijv. in Badhoevedorp.


Berkhout

Sat 31 May 2008, 13:02

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een lekker kopje thee te zetten zo! Er blijft een vage koffiesmaak aanzitten, ook na doorspoelen en schoonmaken. Ik houd absoluut niet van koffie en na het drinken van senseothee met koffiearoma blijf ik de hele middag een wee gevoel in mijn maag houden. Misschien dan toch een aparte senseo... Voorlopig maar de waterkoker!


Dorien

Sun 07 Oct 2007, 16:49

Lieve Danny,

Molblog is een marketingblog, geen consumentenforum. En Philips en DE doen nog wel zo hun best om vragen van consumenten zelf te beantwoorden.

Stel je vraag dan ook direct aan Senseo: http://www.senseo.com/nl/SenseoNL/QuestionsAndAnswers/vraagenAntwoord.aspx

Daniëlle Schouten
Daniëlle Schouten

Sun 05 Nov 2006, 18:06

Ik heb net thee gezet met de senseo, het rare is dat ik schuim krijg op mijn thee. Is dit normaal. Voor alle duidelijkheid, ik heb de senseo eerst ontkalkt en goed nagespoeld.


danny

Sun 05 Nov 2006, 12:57

Ik wil deze T-pads + houder graag ook proberen voor de Senseo, maar waar is het te koop? ik kan het niet de Albert Heijn vinden....


Brigitte

Thu 06 Apr 2006, 13:44

@ paul, hij past op alle stukjes behalve de RVS senseo ... daar zal je aan aparte houder voor aan moeten vragen.


Suus

Fri 31 Mar 2006, 11:39

@M. Koehorst ea : Bij het starterspakket worden twee types opzetstukjes geleverd voor Uw Senseo-apparaat , lees: het oude en nieuwe model. Past dus altijd!.
Lang leve de commercie!!.


paul

Wed 29 Mar 2006, 13:55

@M. Koehorst: Op het starterspakket staat duidelijk vermeld welke types geschikt zijn voor de theepad houders...


marike

Wed 29 Mar 2006, 11:52

Ik drink al langer thee via de Senseo. Hiertoe vouw ik mijn theezakje zodanig, dat het in de 1 kops houder past. Gaat prima, dis Senseo pads moet ook goed te drinken zijn.


Joke

Mon 27 Mar 2006, 16:23

Ik drink vaak thee en was nieuwsgierig. Wij gebruiken 1 T-pad voor 2 kopjes en vinden dit prima smeken, niets mis mee.


Greet

Sun 26 Mar 2006, 21:11

Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat mensen deze rotzooi drinken. Iedereen weet toch dat de manier waarop koffie wordt gezet een hele andere is dan waarop thee wordt bereidt!

Thee is afkomstig van een blad waarvan de aroma's vrij komen als het in contact komt met heet water. Dit is echter wel een proces van 3 tot 5 minuten.

Bij t-pads drink je geen thee, maar een kunstmatige aroma die door het pad heen wordt geperst!

Dames en heren. Koffie en thee zijn twee totaal verschillende producten die je niet op dezelfde manier kan bereiden!

Als je zegt dat je T-pads lekker vindt... koop eens echte losse thee en drinkt geen pads meer...

I rest my case


Jurgen

Sun 26 Mar 2006, 12:45

Gisteren op de Huishoudbeurs heb ik de thee smaken gekocht, waarbij ik gratis de houder voor mijn Senseo-apparaat, er bij kreeg. Thuis gekomen uitgeprobeerd, maar kwam toen tot de ontdekking dat mijn type Senseo, die ik al een paar jaar heb, niet geschikt was voor de t-pads. Er staat nergens dat het alleen geschikt is voor bepaalde types, dat vind ik toch wel heel jammer, want nu zit ik met de t-pads en de houder, waar ik niets aan heb. Dus weer weggegooid geld. Waarom staat dat nergens vermeld???? Graag u reactie hierop, Vriendelijke groeten, M. Koehorst uit Amstelveen.


M.Koehorst

Fri 24 Mar 2006, 21:57

Vandaag Pickwick T-pads geprobeerd. Drink de hele dag door thee en moet echt zeggen dat dit prima thee is. Vooral de Rooibos is erg lekker. Schijnt een enorm succes te zijn en al overal uitverkocht te zijn.


Carola

Mon 20 Mar 2006, 21:55

Ik heb de Senseo thee nu geproefd. Ik snap niet waarom men er zo raar op reageert. Het smaakt prima. Als je altijd al je apparaat schoon gehouden hebt, smaakt het prima naar thee, en niet naar koffie hoor! Ook lekker heet...en prima van smaak. De prijs van de pads...ja...die vind ik ook te duur, maar het idee vind ik prima. Inderdaad..en ook ik wacht op de Chocopads .hahaha


Irene

Sun 19 Mar 2006, 14:30

Thee is alleen maar lekker als het van goed doorgekookt water gezet is. En volgens mij blijf je de koffie geur/smaak ruiken/proeven. Denk maar een aan een thermoskan waar altijd koffie inzit en ga daar maar eens thee uit drinken.


Nel

Fri 17 Mar 2006, 12:18

Niet kopen die Tpad, je thee is onwijs sterk en smaakt alsnog naar koffie!


klaartje

Thu 16 Mar 2006, 14:51

Ik zou graag willen weten welke supermarkt het al verkoopt.
Ben al bij verscheidene geweest waaronder de AH en niets in de schappen te vinden.


Nic

Thu 16 Mar 2006, 10:55

Ik heb de starterspakket ook maar eens aangeschaft om een mening hierover te kunnen hebben...zelf heb ik het niet gedronken maar man en dochter wel en zij vonden de thee met rooibos lekker uit de senseo apparaat..zelf vind ik dat de thee naar koffie rook en de geur zegt mij heel veel..er is wel een apparte theepadhouder bij geleverd maar het zou beter zijn wanneer er ook een appart onderdeel te krijgen is waardoor de thee stroomt omdat dat stuk waardoor de koffie stroomt altijd naar koffie zal blijven ruiken en smaken..deze suggestie heb ik dus ook net naar pickwick zelf gestuurd het is namelijk geen doen als je eerst koffie gezegt heb eerst die hele senseo uit elkaar moet trekken en schoon moet maken voor dat je thee kan zetten..dan is idd mijn waterkoker sneller en zet die een lekkerdere bak thee..voor mensen die de senseoapparaat alleen gaan gebruiken voor een snelle bak thee is het ideaal maar zoals ik dus net zei als je dr koffie mee zet blijf je koffie ruiken en smaken op de achtergrond..


ivonne

Mon 13 Mar 2006, 19:26

Ik zou zeggen koop een senseo apart voor de thee, dan heb je ook geen kans op koffiesmaak aan je thee!


Superprofiel

Mon 13 Mar 2006, 14:22

Ik heb net een kopje senseo thee op en dat smaakte prima, nu hopen dat senseo cacao er ook snel aan komt!


Ilonka

Mon 13 Mar 2006, 14:19

Zo, net de thee geprobeerd, en net als de koffie uit de Senseo is het het net niet. De thee is vrij waterig en de smaakbeleving is wat mij betreft niet gelijk aan een normaal gezet bakkie, voor mij vooralsnog géén succes. Maar oordeelt zelf...


D.B.

Mon 13 Mar 2006, 13:43

Zo'n anderhalf jaar terug had ik er met een medestudent over. Waarom zetten niet ook thee-pads in? Thee is immers de meest gedronken drank ter wereld. Hoewel het ' gemak' een minder groot relatief voordeel is tenopzichte van gewonen thee denk ik dat het concept absoluut zal slagen, door het qua beleving net zo goed te positioneren als senseo koffie. Bovendien heeft heel Holland al zo'n apparaat thuis, en dus is de toegangsdrempel erg laag.


siebren

Sun 12 Mar 2006, 17:51

het starterspakket ligt al in de winkel.


Mousse

Thu 09 Mar 2006, 23:40

Hoi, was aan het googlen op T-pad en kwam bij je log uit. Wil even 1 dingetje rechtzetten. De prijs voor de T-pads (20 in een zakje) is circa 1,59 euro. de theepadhouder is wel aanvankelijk 2,49 en later circa 4,99.


Ruth

Tue 07 Mar 2006, 15:58

Geweldig idee; De T-pads, maar zijn ze niet een beetje te duur? Ongetwijfeld zal het marktaandeel stijgen in de Senseo, maar klanten vinden de prijs van 4,99 euro te duur.


Marsha

Tue 07 Mar 2006, 12:14

@Jess: ben het wel met je eens. Maar de kritiek geeft ook aan dat één kopje koffie zetten niet hetzelfde is als één kopje thee. Hetis een andere beleving. En vergt ook een andere inspanning. Dus het appeleert aan een ander gevoel.


Theo van Vugt

Mon 06 Mar 2006, 15:45

Grappig dat mensen zo negatief/verontwaardigd reageren. Bij de introductie van de Senseo voor koffie zat ik al te wachten tot ze met een Senseo-T zouden komen; ik bedoel, dat is een logisch gevolg.

Thee is inderdaad een moment van rust...maar is het dan niet ideaal dat je opeens 2 kopjes thee kunt drinken in de pauze in plaats van 1 ;o) Een druk op de knop en tadaaa....

Voordat we bakkeleien over of de Senseo-T nu wel lekker zal smaken of niet: laten we wachten en het dan proberen. Laten we ervanuitgaan dat het kopje halfvol is ;o)


Jess

Mon 06 Mar 2006, 15:38

Met mijn waterkoker heb ik sneller een kopje thee dan dat ik op mijn Senseo apparaat moet wachten. Hoe makkelijker is het om een zakje thee in ene glas warm water t ehangen. Een thee-pad heeft wat mij betreft geen toegevoegde waarde. Als je ziet wat er achterblijft na het zetten van een kopje koffie in het Senseo-apparaat dan wil ik daar geen kopje 'thee' meer uit.


R.DIjk

Fri 03 Mar 2006, 16:31

@ Kari-anne @ Willem-Albert
Thee wordt gemaakt door theebaderen enkele minuten in heet water te trekken. Een waterkoker of een andere heetwaterbron is daar prima geschikt voor. Met theezakjes valt ook nog wel te leven, mits ervoor gezorgd wordt dat het water op de juiste temperatuur is en het zakje niet binnen een minuut wordt verwijderd. Een goede 30-secondenextractie is voor thee nog niet uitgevonden, zoals dat wel bij koffie (espresso) bestaat. De smaakstoffen worden niet zo snel vrijgegeven. Dat is wel het geval bij explosieve smaken als citrusvruchtenolie. vandaar dat dat nu toegevoegd wordt aan de T-pad. Maar dat is geen thee, maar water met een smaakje. Voor goede thee neem je de tijd en kom je tot rust. Wat voor velen ook het doel is van theedrinken: een pauze nemen.


Wouter

Fri 03 Mar 2006, 14:55

@Willem-Albert: daar zeg je wat: water opzetten en van het vuur halen.
Ik vraag me af of dat nog gebeurt? Ik gebruik al jaren een waterkoker, sneller en handiger.


Kari-anne

Fri 03 Mar 2006, 13:58

Persoonlijk heb ik niet direct affiniteit met het concept. Wel denk ik dat het zal gaan werken. Consumenten zoeken de weg van de minste weerstand. Vrij vertaald: "Gemak dient de mens".

Als jij alleen wat T-pads en een kopje nodig hebt, dan hoef je a) geen water op te zetten, b) van het vuur te halen, c) in een theekan te doen, d) laten trekken. Deze stappen moet de T-pad overslaan. Natuurlijk zullen puristen dit niks vinden. Maar de praktische mens wil die Senseo (die er toch al staat) wel voor iets extra's gaan gebruiken. Dit gaat wel lukken....


Willem-Albert

Fri 03 Mar 2006, 13:47

En op de huishoudbeurs!


Polle

Thu 02 Mar 2006, 19:34

Thee zet je met een theepot, niet met een theepad. En voor 4,99 kun je zeer mooie, exclusieve thee kopen, zonder die verhullende fruitsmaakjes. In tegenstelling tot de Senseo-koffie zal hier de smaak voor de meeste gebruikers niet vooruit gaan.


Wouter

Thu 02 Mar 2006, 18:39

Inderdaad. Had je toch anders verwacht. Ook jammer dat men er niet iets positiever en voor sportiever mee om is gegaan.


Alef

Thu 02 Mar 2006, 15:37

Ja, toch vrij schokkend: DE heeft pickwick in huis, weet alles van thee en dan moet een buitenstaander er aan te pas komen om thee en senseo aan elkaar te koppelen.


Theo

Thu 02 Mar 2006, 15:33


Elsbeth

Thu 02 Mar 2006, 15:20

Ik heb net op de weblog van Markeys een log geschreven over een geschil over de merknaam Sentee. De oorsprong van deze zaak heeft te maken met het maken van thee via de Senseo.

In 2004 heeft dhr Hugers (uitvinden en thee liefhebber) een gesprek gehad met Sara Lee/DE en daar de mogelijkheden gesproken om met de Senseo thee te zetten. Daarna is Philips aan het ontwikkelen geslagen.
Eind 2004 heeft Hugers de merknaam Sentee geregistreerd, maar pas in november 2005 is Sara Lee/DE hier tegen in gegaan. Zij hebben ook pas begin 2006 de merkrechten van T-Pads vastgelegd.
Of de inschrijving van Hugers ter kwader trouw is, of dat Sara Lee/De te laat is, is afhankelijk van de rechter, want het is zo niet zwart/wit te zeggen wie gelijk heeft.

Dit hele verhaal krijgt nog een staartje...


Alef

Thu 02 Mar 2006, 15:05

Koffie zetten per kop is toch wat moeilijker dan een kopje thee.

Ik weet het niet, ben een beetje sceptisch.


Theo van Vugt

Thu 02 Mar 2006, 14:29