‘Waarom moet elke marketeer opeens in Second Life?‘

  • Weblog / 
  • 21 November 2006, 12:22 / 
  • Reacties 43 / 
  • Views 14432
‘Waarom moet elke marketeer opeens in Second Life?‘

Over een week is het zo ver: Fusion2006. Hét evenement van Tijdschrift voor Marketing, Adformatie, Adforesult en Communicatie in Amsterdam. In de Tijdschrift voor Marketing-sessies draait het ook om creatieve zuurstof. De parallelsessie met Ronnie Overgoor (Pitchtalk Live), Jeroen de Bakker …

 

Over een week is het zo ver: Fusion2006.

Hét evenement van Tijdschrift voor Marketing, Adformatie, Adforesult en Communicatie in Amsterdam.

In de Tijdschrift voor Marketing-sessies draait het ook om creatieve zuurstof. De parallelsessie met Ronnie Overgoor (Pitchtalk Live), Jeroen de Bakker en Sicco Beerda zal drukbezocht zijn. Deze sessie telt de meeste inschrijvers, maar heeft dan ook de titel De Meest Inspirerende Interactieve Oplossingen Van Dit Moment .

Beerda en De Bakker presenteren in een uur de interactieve voorhoede van dit moment. In deze sessie komen voorbeelden aan bod rond de volgende thema's: user generated content, virals, nieuwe tv en social networks. De heren zullen ook cases laten zien die door hen als flops worden gezien.

Sicco Beerda: 'Adverteerders willen nu opeens allemaal op SecondLife. Maar waarom dan? Wanneer moet je dat wel doen en wanneer niet?'

In de tweede marketingsessie zou Douwe Rademaker van Research International uit Tokio komen, maar hij is helaas verhinderd. Hij stuurt echter een goede plaatsvervanger: Charles O'Drobinak, ook een directeur van Reserach International Tokio, en een Amerikaan die al jaren in Japan woont.

Hij zal spreken over consumententrends uit het Oosten en hoe marketeers daar op kunnen reageren. Hoe overleef je als marketeer de hyperconcurrentie?

Onze nieuwe poll gaat over SecondLife. Iedereen praat er maar over, maar heeft het zin om daar te zijn? Veel Nederlanders komen er nog niet. Is het dan niet meer dan (duur) leergeld?
Stem!

Met een login kun je automatisch reageren, krijg je toegang tot extra content en profiteer je van leuke kortingen. Nog geen login? Registreer nu!

Alleen voor leden:
Laatst toegevoegde download: Vier marketeers over trends in (r)etailmarketing
Speciale aanbieding: Molblog op Linkedin, Twitter en Facebook:

Reacties / 43  

Nog geen profiel? Meld je direct aan!

@Peter,

wanneer ik mezelf in een virtuele wereld begeef, stel ik inderdaad eisen aan de grafische prestaties van die wereld.
Dus niet qua doel trek ik SL en WoW gelijk, maar puur een vergelijking op grafische prestaties.

Tel daar de hierboven genoemde usability punten bij op, en het is duidelijk dat SL nog een lange weg te gaan heeft.

Het is geen onwil, maar puur een realistische kijk op de mogelijkheden die SL nu biedt.


Flip

Wed 11 Apr 2007, 9:41

@Ben
Als je op zoek bent naar een technisch sterk platfom... Waarom test je AW(E) niet eens? 5 Mb download en je kunt content ontwikkelen in elk platform dat je maar wilt (3DsMax, Maya, trueSpace, CAD bestanden, DEM bestanden, VB, C++, Delphi, dot.net, etc, etc). Enige dat we helaas niet kunnen importeren is SL content, dus alles wat daar gebouwd wordt zal nagebouwd moeten worden als mensen willen switchen naar een ander platform, hetzij het onze, hetzij een ander.


Emmanuel

Tue 10 Apr 2007, 18:07

IMAO gaat SL het ook zeker niet worden de komende jaren. De hardware en programmatuur laat het niet toe.

De bezoekers heb ik wel eens gekscherend ingedeeld in 40% porno, 40% gambling en 20% verwarde marketeers die er zeker van zijn 'dat SL iets te bieden heeft'.

Niets mis mee, gokken en porno zijn sowieso de grote moneymakers online. Ik ben het met Peter eens dat SL interessant is als er meer onderwerpen toegankelijk zijn. Nu is het alleen nog Wikkistyle, we moeten wachten op de gebruiker.

SL zien als 3D webbrowser, daar mist het de toegankelijkheid voor. Terwijl games als Sims (Online) en WoW juist die toegankelijkheid wel hebben.

Pas op het moment dat er een hardware/codetechnisch sterk platform wordt neergezet, toegankelijk in gebruik en informatie kan je spreken over een 3D browser. Misschien zelfs over virtual reality. Maar ja, dat is slechts IMAO.


Ben

Tue 10 Apr 2007, 16:29

@ flip
Grappig dat je WoW en SL gelijk trekt. Zal ik ook zo'n zin proberen?
Heb laatst InternetExplorer geinstalleerd, hou het toch maar bij "Willekeurige Adventure Spel".
Mischien kwam je van een koude kermis thuis omdat je dacht dat het een spel was.

@ Annet
Als je nu eens ophoudt met porno te zoeken in de search engine, en probeer eens wat interesanter zoals de "Artificial Intelligence" eiland waar een biotoop gesimuleerd wordt.
Of bezoek eens de louvre waar fantastische sculpturen te zien zijn.

@ Erwin
Wat jammer dat je de Search functie niet hebt gebruikt en gewoon ben blijven staan in de begin locatie waar de meest simpele zielen rondhangen. Geen wonder dat je zo'n lage dunk hebt van SL.

@ Tinus
Hoe ga je dan om met Hyperlinks, Webpage, Youtube en Email?

Ik zie heel veel misvattingen die grotendeels te wijten lijken aan de onwil een tweede stap te nemen.
Mischien helpt het om SL te zien als een 3D webbrowser met als toegevoegde functie dat je iedereen kan zien die dezelfde plekken bezoekt als jou.
Dus, ja, je kan dezelfde troep en smerigheid vinden die je normaal gesproken op internet kan vinden. Je kan ook zoeken naar onderwerpen die je wel intereseren.
Is het er nog niet? Dan heb je een goed argument om SL links te laten liggen. Kom over een jaar of 2 maar weer terug, mischien dat iemand de moeite heeft genomen je onderwerp als SL inhoud neer te zetten.


Peter

Tue 10 Apr 2007, 15:45

Ik vraag me af wat het verschil is tussen "leden" en mensen die de browser downloaden. Oftewel, zijn het 1,8 miljoen (eenmalige) downloads geweest?
De afgelopen jaren was het % mensen dat in een dergelijke omgeving lid werd na download rond de 1%. Het aantal mensen dat terugkwam, rond de 5%, afhankelijk van de content.

Dus ja Flip, interessant om SL in de gaten te houden, het zou betekenen dat ze iets van 1,8 miljard downloads hebben gehad (rekenend met 1% ;)


Emmanuel

Thu 07 Dec 2006, 7:29

Ik heb het geïnstalleerd, en hou het toch maar bij WoW...

Nog een soort verduidelijking van mijn eerdere uitgesproken meningen:
Second Life als ontwikkeling is waard om in de gaten te houden. Deze versie van het spel vind ik veel te veel opgehemeld.

Buiten dat: Second Life heeft nu 1,8 miljoen leden waarvan er afgelopen maand maar 600.000 online zijn geweest. Wat is dat nu voor doelgroep?


Flip

Wed 06 Dec 2006, 22:10

@Erwin
Het (inter)actief sexgehalte is ongelooflijk hoog in SL, ik durf te beweren dat minstens 75% van de SL community een pornogehalte heeft. (Kijk alleen maar naar de shoppingmalls aldaar en de kledij van de gebruikers). Ook ik ben die uitsteeksels tegengekomen en moest er erg om lachen. Sta je op de Dam, lopen er steroids in plaats van duiven rond ;-)

Dus met andere woorden: In dit stadium van SL vestigt ABN Amro zich in een wereld van de porno-industrie?

Fascinerend te zien wat voor een media-hype SL is geworden en zo weinig serieuze research tegen te komen.


Annet

Wed 06 Dec 2006, 10:11

@Emmanuel: je hebt gelijk.
Er werd vooral gericht op de curiositeit dat SL voor veel mensen nog is.


Kari-Anne

Tue 05 Dec 2006, 20:26

@Ron, (leuk je hier ook te zien)
Er zijn al jaren onderzoeksbureaus "naar dit aan het kijken en erover discussieren", je zegt het goed. Grote probleem is dat de schat aan informatie die een dergelijke omgeving biedt marketingtechnisch zoveel waard is, dat het delen van die info met derden moeilijk wordt. Stel, je kunt iedere beweging en handeling van 1 of meerdere personen naspelen in een kopie omgeving, met wat ze gezegd(!) en gedaan hebben... in slowmotion, fastforward, tijdens de opening van iets nieuws, etc etc. Het is de droom van de marketeer, boven een stad zweven en per persoon of groep kunnen pinpointen wat ze doen en waarom. Die droom begint nu werkelijkheid te worden.

@Kari-Anne
Bovenstaande is een aspect dat Tros Radar wellicht had kunnen gebruiken om goed te praten dat er imho (in my humble opinion) stomweg reclame door hen werd gemaakt, ik dacht dat de bedoeling van dit programma was om mensen te waarschuwen voor foute zaken... is SL dan zo fout dat ze na 2 maanden PR al op Tros Radar zijn?


Emmanuel

Tue 05 Dec 2006, 19:38

Je had hem kapot moeten beuken. Dan was je een virtuele held geweest.


Tinus Guichelaar

Tue 05 Dec 2006, 12:08

Dit weekend heb ik toch nog maar eens ingelogd. Ik stond dus ergens 10 minuten rond te kijken toen er plotseling een naakt figuur met een of ander uitsteeksel aan de voorkant (ten hoogte van de heupen) langs kwam en wild (en ongewenst) tegen de meid die naast me stond begon te beuken.
Vaag spel.... Ik zie het (op dit moment) meer als het moderne chatten, niets meer, niets minder.


Erwin

Tue 05 Dec 2006, 12:05

Platformen, stromingen, werelden en eilandjes. Allemaal buzzwoorden waar ik weinig mee kan. Als je als SL fanaat je mede fanaat naar de mond praat dan ga je er op een gegeven ogenblik zelf in geloven.

Ik denk dat ik over 2 jaar (of meer, Anders) dit artikel nog weer eens opzoek. Mochten jullie gelijk hebben met de bewering dat "virtuele werelden helemaal de toekomst hebben" dan zal ik zeker toegeven dat ik hier flink de plank missloeg. Vooralsnog blijf ik een ongelovige Thomas, eerst zien dan geloven.


Tinus Guichelaar

Tue 05 Dec 2006, 11:51

Second Life has arrived. Een heus item in het Tros-programma Radar vanavond.
;-)


Kari-Anne

Mon 04 Dec 2006, 21:05

@Emmanuel: dit is natuurlijk GEEN blog waar je reclame mag voor je eigen winkel.
Je mag wel laten zien dat je veel weet van de materie en je mag marketeers adviseren hoe met SL-achtige zaken om te gaan.
Dat lijkt me al meer dan genoeg.


Theo van Vugt

Mon 04 Dec 2006, 19:10

@annet, je hebt mijn gegevens, wij hebben een aantal crossmedia formats klaar plus een activeworlds europe universum, wat wil je nog meer...

@frank
Leuk voor je, al nagedacht over de implicaties ervan voor je businessmodel(len)? En vooral, die van je klanten?

@blog eigenaar:
Is dit een blog om reclame op te maken? of iets zinnigs te brengen...

Als het bedoeld is voor eigen promotie:
Vanaf 22 december openen wij Web Worlds waarin tot 65.000 mensen tegelijk live een aantal crossmedia experiences zullen meemaken, waaronder de zanger van Susaaaanne.

Zo niet, dan blijf ik graag deze blog volgen, zolang het zinnig blijft en zal me verder onthouden van uitspraken over wat wij doen.

Ik ga niet de discussie aan of SL beter of slechter is dan AWE of andere platforms. Ieder zal (hopelijk) een deel van de markt verkrijgen, want dat het Internet heel snel zowel 3D als multi-user wordt beginnen meer mensen te beseffen.

Welk gebruik een bedrijf of consument zal maken van welk platform zal moeten blijken, en vooral de mate waarin.

Eerst kwam het Internet, toen kwamen Intranetten (prive-internetjes). Nu komt SL met 1 grote massa aan "eilanden"; ik verwacht dat de huidige generatie beslissers sneller zal beslissen dat een "3D Intranet" hard nodig is, want wie wil nu dat zijn/haar klanten in een winkel door een concurrent worden weggepraat ;)

Het delen van bezoekers is leuk, maar het moet geen kamikaze-onderneming worden, er is altijd wel iemand met een beter/goedkoper/slechter/mooier/lelijker product.
m.vr.gr. Emmanuel


Emmanuel

Mon 04 Dec 2006, 17:33

Ik heb even wat mensen gevraagd in het SL Big Brother house wat zij van het concept vonden, het is echt flinterdun. Er zit geen enkel script achter, men doet maar wat, de deelnemers vervelen zich in grote kooien, waar niets interactiefs te beleven valt. Een reden te meer om aan te nemen dat SL door ENDEMOL gebruikt wordt voor marketing van het virtuele leven af, naar de publiciteit toe. Vooralsnog.

Ik hoop dat er snel businessmodellen ontstaan, meer op targeting gericht. Dat is nog nauwelijks te vinden in SL. Sla je slag NU zou ik zeggen ;-)


Annet

Mon 04 Dec 2006, 14:54

Natuurlijk meedoen, XCJ reclameproductie (uitspreken als ik zie je) is momenteel bezig met de bouw van een vestiging in Second life.

Frank van der Meulen
Alias: XCJ Vandeverre


Frank van der Meulen

Mon 04 Dec 2006, 14:29

@Tinus, slaapt zacht. Een vaag spel huhhh, kom je er wel eens?

Dat marketeers er massaal voor kiezen is natuurlijk nog nonsense. Je kunt in .nl die nog op twee handen tellen.

Second Life is de voorbode van een volledig nieuwe stroming van virtuele vormen. De snelheid, bandbreedte en alle andere bezwaren verdwijnen in de tijd.

Second Life is ook geen marketing naar de massa maar juist naar jouw virtuele leven. Daar ontstaan nieuwe business modellen waar de traditionele marketeer nog zelfs niet over droomt, kan dromen of gaat dromen.


Henk

Sat 02 Dec 2006, 8:13

@Emmanuel
Leuk je hier tegen te komen (mediagilde). Laten we contact houden en vooral dit soort discussies blijven volgen ;-)


Annet

Fri 01 Dec 2006, 9:12

Leuk te zien dat er toch nog mensen zijn die Activeworlds kennen (sinds 1995). In Adformatie stond een jaar of 2 geleden een artikel over een 3D virtueel winkelcentrum, maar het was te vroeg? Het centrum is nog wel te bezoeken.

Marketeers spingen op iedere hype om die te bekijken, ze moeten wel, anders waren het geen marketeers. Of een platform nu wel of niet goed is/wordt/blijft, op het hoogtepunt willen velen erbij zijn.

@Elsbeth:
Dat zal niet lang meer duren, de eerste virtuele tv/3d formats worden nu al gebouwd en binnenkort gelanceerd, alleen of dat nu gtst wordt...


Emmanuel

Fri 01 Dec 2006, 7:43

Volgens mij is het gewoon de soap onder de online-games. juist de eenvoud is de kracht.


dmb

Wed 29 Nov 2006, 22:20

denk dat de grote massa pas in dit soort omgevingen springt als het een stuk dichterbij staat. veel mogelijkheden voor televisie: een Nederlandse situatie zou een soort viRTuaL-4 kunnen zijn, waarin je kunt meedoen als karakter in GTST, Baantjer, etc.etc. Real life krijgt dan een hele nieuwe betekenis.


Elsbeth Eilander

Wed 29 Nov 2006, 19:56

@Frank,
Ik ben zelf een fervent WoW speler, maar zie dit als ontspanning, als een spel.
Second Life wordt op dit moment als dé zaligmakende viruele community gepresenteerd, en daar ben ik het niet mee eens.

Mooi voorbeeld trouwens hotmail, onderstreept ook mijn statement. Krijg je niet nog steeds een heel ander gevoel wanneer je een fysieke kaart krijgt voor je verjaardag i.p.v. een e-card? Ik wel, maar dat is vast ouderwets.


Flip

Wed 29 Nov 2006, 14:28

Het voordeel van ActiveWorlds, de meerdere communities, is tegelijkertijd ook het nadeel. Doordat de bezoekers worden verspreid over meerdere communities zijn er minder verschillende sociale contactmomenten per community mogelijk.

Frans Jan Boon
Frans Jan Boon

Wed 29 Nov 2006, 14:14

@Frank
Helemaal mee eens! Alleen was Second Life natuurlijk niet de eerste op de markt. Maar wel fascinerend, de hype die het nu geworden is.


Annet

Wed 29 Nov 2006, 10:33

'Lage speeldichtheid', 'virtuele kan niet op tegen echte wereld', 'bij concurrentie stort het in'... Onzin! Dat klinkt als die mensen die ooit internet, hotmail of zelfs de typemachine afschoten. Er is heel veel vraag, heel veel bezoek en wordt heel veel tijd besteed aan dit spel. Dan is het volgens mij per definitie een groot succes. Hotmail is ook niet meer wat het was, maar het is nog altijd een baanbrekend fenomeen, bestaat nog en lag aan de basis voor MSN en inmiddels Windows Live. Dus misschien praten we over drie jaar inderdaad nooit meer over Second Life, maar wel over iets dat het directe gevolg is van.
I.e. niet afschieten, opletten!


Frank

Wed 29 Nov 2006, 9:30

ActiveWorlds, en dan op maat ontworpen voor diverse communities/doelgroepen en mediatoepassingen, lijkt me toch een aardige concurrent worden van Second Life, hou het in de gaten.


Annet de Graaf

Tue 28 Nov 2006, 21:36

Uiteindelijk is het altijd de realiteit waar je de echte emoties ervaart. De virtuele wereld is geweldig en biedt veel mogelijkheden, maar zal nooit de realiteit kunnen vervangen.
Laten we nu niet ineens mmorpg's als heilig gaan bestempelen, maar gewoon ons gezonde verstand blijven gebruiken.


Flip

Mon 27 Nov 2006, 14:23

Natuurlijk is het niet weg te denken over een paar jaar. De vraag is alleen of Second Life blijft doorontwikkelen of dat er een concurrent opstaat en beter is.
De positie van Second Life is wel erg sterk en het instappen van een concurrent kan alleen als het heel groot ineens gaat. Dit lijkt me het grootste voordeel voor Second Life.

Daarnaast zijn veel mensen al verslaafd en zullen gewoon blijven doorgaan en doorgaan in hun virtuele wereld.


Jochem

Fri 24 Nov 2006, 10:25

@ Anders

Hoe kom je erbij dat er (bijna) geen concurrentie voor Second Life is? Hoe zou jij een (volgens jou niet bestaande) concurrent beschrijven dan?


Yme Bosma

Fri 24 Nov 2006, 9:37

Wat mij opvalt is dat er heel veel Porno te vinden is, op zich niks mis mee. Maar ik denk dat het misschien op termijn te veel wordt. Wil je als bedrijf je er straks nog aan refereren? Ik zie veel mooiere oplossingen in bijvoorbeeld echt een virtueel warenhuis of iets dergelijk.


Jum

Thu 23 Nov 2006, 13:23

elke marketeer heer heeft het over het creeren van vraag, dat begint bij een individu, niet bij de marketeer, dus ook niet bij second life.


bart schut

Tue 21 Nov 2006, 21:34

Misschien doen marketeers er beter aan om eerst gaming als fenomeen beter te snappen om de kansen die er liggen voor marketing in te zien. Hoeveel mensen spelen dagelijks actief Second Life? Hoeveel zijn afkomstig uit Nederland? En hoeveel PC/console/handheld gamers zijn er in Nederland? Hint: meer dan 5 miljoen.


Cem Yildiz

Tue 21 Nov 2006, 21:06

Ben het helemaal eens met wat Tinus hier aangeeft. Nadat ik overladen werd met berichten over Second Life heb ik het ook maar eens even getest, maar ik zag er weinig in hoor. Wat is de lol ervan, het doet me denken aan het begin van de chatboxen... allemaal hartstikke leuk in het begin, het waait vanzelf wel weer over.


Erwin

Tue 21 Nov 2006, 20:54

Ik wordt een beetje moe van het aandacht (positief/negatief) is aandacht verhaal. Als je midden in de hoofdstraat een bezemsteel in je donkere gaatje stopt krijg je ook veel aandacht, maar dat op zich is natuurlijk geen reden om het te doen.

En okay, dan heb je veel aandacht, maar wat bereik je er mee? Wat zegt het Jan met de Pet dat bijvoorbeeld Wouter Bos een Second Life profiel / identiteit (?) heeft? Dat Wouter met zijn tijd mee gaat? Of dat Wouter alles doet voor een beetje aandacht?

Het enige interessante aan het Second Life verhaal is hoe de marketeers ACHTER Second Life het spelletje zo populair hebben weten te krijgen. Hoeveel marketeers er in het spel naar elkaars polygonen staan te staren interesseert me geen donker gaatje.


Tinus

Tue 21 Nov 2006, 19:34

Aanwezig zijn is niet het doel op zich. Het is het middel om momenteel in belangstelling te komen. bv: Met slechts een paar bezoekers op de recente secondlife politieke meeting wisten deze toch gigantisch veel media aandacht elders los te krijgen.


Nick

Tue 21 Nov 2006, 19:23

Op dit moment is Second Life één grote hype. Op Eday gaf David Fleck van Linden Labs een presentatie waaruit bleek dat het bereik in Nederland echt bedroevend laag is. En dat waren ook nog eens alle mensen die zich ooit geregistreerd hebben (dus niet eens de actieve gebruikers).

Je kunt er als adverteerder leuke PR mee creeeren, maar als serieus kanaal om grote groepen consumenten te bereiken is het (nog?) niet groot genoeg.


Adverto

Tue 21 Nov 2006, 19:05

@Theo

Omdat ik denk dat het sociale aspect van een spelletje als dit overgewaardeerd wordt door de marketeers alhier. Second Life is mijns inziens een vaag spel dat bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is. Een hype dus.

Het feit dat iets nu heel populair is is voor mij geen excuus om er aan mee te doen. Wat heeft het mij werkelijk te bieden?


Tinus Guichelaar

Tue 21 Nov 2006, 15:30

In de toekomst zullen social network omgevingen en multiplayer games met social network functionaliteiten prima naast elkaar kunnen bestaan, verwacht ik. Wel zullen ze verschillende doelgroepen aanspreken, zoals dat nu ook het geval is.

Frans Jan Boon
Frans Jan Boon

Tue 21 Nov 2006, 15:23

SecondLife is traag en zowel grafisch als functioneel zeer matig uitgevoerd. Het heeft als groot pluspunt dat het de Web2.0-blogs en -gerelateerde media goed weet te vinden. Zolang ze geen serieuze concurrentie krijgen die ook op dat punt sterk is, zouden ze nog vrij lang van de huidige goodwill kunnen profiteren.

Vergelijk het met Schoolbank: sinds ze de boel potdicht hebben gegooid en betaalde registratie eisen, is het niet veel soeps meer. Toch is het nog steeds de meest vooraanstaande schoolbank-achtige website, simpelweg omdat er geen serieuze concurrentie is.

Ik zou me dan ook niet durven wagen aan een termijn van 2 jaar voor SecondLife. Wel vermoed ik dat het toch vroeg of laat het onderspit zal delven tegen social networking-sites uit de koker van gamefabrikanten. Die hebben inmiddels enorm veel ervaring opgedaan met 3D multiplayer-omgevingen en zouden dat relatief eenvoudig moeten kunnen uitrollen naar een social networking platform.


Anders Floor

Tue 21 Nov 2006, 15:03

Over 2 jaar zijn er verschillende "Second Life's". Online social experience is niet meer weg te denken. Daarom doen adverteerders er goed aan rond te snuffelen in deze virtuele werelden om te onderzoeken of en hoe zij hier baat bij kunnen hebben, zodat ze er klaar voor zijn als het grotere vormen aanneemt en hun concurrenten ook over de koudwatervrees heen raken.

Denk overigens verder dan Second Life; denk ook aan virtuele werelden binnen games (zie de interactieve mogelijkheden van de nieuwe Xbox en PS3, maar ook pc games als Warcraft), toekomstige synergieen van film/(i)tv en beleving, etc.

Frans Jan Boon
Frans Jan Boon

Tue 21 Nov 2006, 14:11

@Tinus: mooi statement. Maar: waarom dan? Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar waarom denk je dat het niets wordt???


Theo van Vugt

Tue 21 Nov 2006, 14:07

SecondLife wordt denk ik een grote flop. Over 2 jaar hoor je er vast niemand meer over.


Tinus Guichelaar

Tue 21 Nov 2006, 13:54