Merk & Strategie

Influencers reizen wat af. Wat betekent dit voor jou als marketeer?

Rocco Stallvord, blogger | 16 juni 2017, 10:45

travel is trending

Niet voor niets zijn de Faröer eilanden sinds de opkomst van Instagram opeens heel populair.

De zomer komt er weer aan, traditioneel een tijd waarin veel mensen met vakantie gaan. Hoewel, vakantie beperkt zich allang niet meer tot de zomermaanden. Het hele jaar door gaan we de hele wereld over. Tenminste, de influencers die ik volg wel. Een dagje Flevoland, een weekendje Stockholm, een weekje Aruba of een reis door Azië; ze doen het bijna allemaal.

Influencers vormen de voorhoede van trends en met travel is datniet anders. Er zijn influencers die travel als specialisme hebben, zoals de dames van . Maar eigenlijk heeft elke toonaangevende influencer wel iets met travel. Of ze nou mooie foto’s maken, over moederschap schrijven of entertainment filmpjes maken, influencers gaan er vaak op uit en publiceren daar graag over.  

Merken
Travel is daarmee een overkoepelend thema geworden, een trend waar je als merk makkelijk op kunt meeliften. Dat je merk door een influencer genoemd of getoond wordt, is mooi. Maar het wordt nog beter als jouw merk onderdeel is van die unieke ervaring waar de influencer zo enthousiast over is. Denk aan de  in online reisprogramma Wander.

Bestemmingen en travel gerelateerde merken krijgen dit steeds beter door en laten influencers maar wat graag hun ‘product’ ervaren. Maar ook buiten het gebied van influencer marketing wordt travel steeds belangrijker. Bijvoorbeeld als give-away bij een prijsvraag, of als omlijsting van een productervaring, zoals bij deze van Mercedes:

Hotspots
Belangrijk onderdeel van deze traveltrend zijn hotspots. Dat zijn plekken in de wereld waar je écht een keer geweest moet zijn. Zo zijn de Faroer Islands sinds de opkomst van Instagram opeens heel populair (). Maar ook dichter bij huis vind je hotspots. Zo brachten we voor Huawei, samen met 10 top Instagrammers,  van Nederland in kaart. Likes gegarandeerd!

Elk merk doet er verstandig aan te gaan nadenken over hoe travel en hotspots te gebruiken in marketing. Influencers draaien er al warm voor. En als het goed is, vormen die inmiddels een vast onderdeel van je marketingstrategie. 

(Dit artikel verscheen eerder in de maandelijkse  van First)

Over de auteur

Rocco Stallvord
Strateeg bij First Lees meer over Rocco Stallvord

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Travel Influencers influencer marketing

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs