Creatie & Campagnes

SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt nieuwe merkcampagne energiedirect.nl

Redactie | 4 oktober 2017, 15:32

Een serie aan uitingen voor de energieleverancier.

In de nieuwe campagne van energiedirect.nl is de hoofdrol weggelegd voor Klaas. Hij moet laten zien dat de energieleverancier anders te werk gaat dan de concurrent. Zo maakt energiedirect.nl bijvoorbeeld geen onderscheid in nieuwe en trouwe klanten in het aanbieden van een bepaalde prijs.

Niek Eijsbouts, creative director van SuperHeroes Amsterdam: ‘Samen met energiedirect.nl hebben we het afgelopen jaar een scherpe positionering neergezet rondom het nemen van het ‘olifantenpaadje’, waarbij energiedirect.nl alles zoveel mogelijk zonder omwegen doet. Directer, sneller, voordeliger. En in alle communicatie vieren we nu het doorbreken van die onlogische conventies. Met Bas Hoeflaak als stem en de eigenzinnige Klaas als zwijgzame woordvoerder.’

De campagne bestaat uit meerdere korte boodschappen die dezelfde verhaallijn volgen. Leonoor van den Bogaard, manager marketingcommunicatie van energiedirect.nl: ‘Samen met SuperHeroes geloven we in kort, veel variatie en herkenbaarheid. Een digital native aanpak die nu ook op tv wordt toegepast. De campagne domineert hiermee tv, radio en online, waarbij alle boodschappen bij elkaar optellen.’

De campagne wordt in week 42 uitgerold samen met MediaCom en Searchresult.

Credits
Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Creative director: Niek Eijsbouts, Rogier Vijverberg
Creatives: Ramin Bahari, Armand Dubois
Account anagement: Django Weisz Blanchetta, Mandy Sturkenboom
Strateeg: Marieke Dekker
Producer: Severien Jansen
Regisseur: René Nuijens
DOP: Dries Delputte
Voice artist: Bas Hoeflaak
Editor: Gert-Willem Visser
Motion graphics: Huy Nguyen, Jeff Beukema
Grader: Tim van Paassen (The Compound)
Sounddesigner: Hielke Praagman
Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

Kylie

(5 oktober 2017, 6:03)
De campagne domineert hiermee tv, radio en online, waarbij alle boodschappen bij elkaar optellen...
bullet force http://bulletforcegame.com/

Gerelateerde items energiedirect.nl Superheroes Amsterdam