De ChristenUnie in Utrecht is het er niet mee eens dat er een promotieposter (200 m2) van een lingerieketen Hunkemöller met een afbeelding van een dame in een gouden bikini een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen. Volgens de …
De ChristenUnie in Utrecht is het er niet mee eens dat er een promotieposter (200 m2) van een lingerieketen Hunkemöller met een afbeelding van een dame in een gouden bikini een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen.
Volgens de ChristenUnie dienen vrouwen een volwaardige plaats in de samenleving te hebben en dit soort afbeeldingen staan haaks op die visie.
Geveldoeken hebben een directe invloed op de openbare ruimte, zij bepalen een stadsgezicht, meent de partij.
'We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject', aldus fractievoorzitter Mirjam Bikker.
De lingerieketen is het niet eens met de kritiek. 'Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag', aldus een woordvoerster tegen ANP.
De planning is dat de poster er vanaf aanstaande vrijdag hangt.
Met een login kun je automatisch reageren, krijg je toegang tot extra content en profiteer je van leuke kortingen. Nog geen login? Registreer nu!
Alleen voor leden:
Laatst toegevoegde download: Logo’s leren lezen
Speciale aanbieding: Kom ook naar Digitaal Willen We Allemaal!
- Niels Goedvolk - Leuk artikel en mooi initiatief. Nu alle online diensten ook nog overgaan op duurzaam opgewekte…
- Mark Visser - Onbegrijpelijke actie. Wat is de relevantie om deze doelgroep aan te spreken. Op welke insight…
- Egbert Jan van Bel - @ErikvanErne - Het kan imho niet anders zijn dat de woordvoerders van het gevallen kabinet…
- Erik van Erne - Toch mooi om te zien dat het Koninklijk Huis langzaam maar zeker stapjes zet naar…
- Egbert Jan van Bel - http://player.omroep.nl/?aflID=10742105 Onderwerp is ook op Netwerk geweest afgelopen maandag!
- Marloes Wardenier - Oef! Heel erg. Er deden wel iets meer winkels mee dan 1: http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/S2/2010-11-mannenwillen-uitnodiging.aspx
- Erik van Erne - Mooi om te zien dat er hier op Molblog een heel andere wind waait. Kan…
Hoe val je op in een doolhof met oneindige mogelijkheden en hoe ga je om met de vervaging tussen alle vormen van digitaal aanbod? Tijdens dit congres krijg je een antwoord op deze vraag en leer je hoe je de consument in dit doolhof aan je kunt binden! Schijf je hier nu snel in.
Leer hoe je als merk het beste een social media strategie kunt ontwikkelen
Als lid van Molblog profiteer je van € 100,- korting
Nog geen lid? Registreer nu!
- BureauPP (BureauPP) / RT @molblog Marketing case: Twitter vs E-Mail http://tinyurl.com/yc3edck
- Danischouten (Daniëlle Schouten) / Ziet eerste advertorial @molblog: http://bit.ly/cdLq2n Iig duidelijk als zijnde. Zelfs aparte categorie. Niet bij alle weblogs duidelijk.
- molblog (Molblog) / RT @theovanvugt: grappig: ej van bel met z'n molblogstuk in Netwerk. over infobesitas. helemaal gemist. http://bit.ly/av5VH7
- molblog (Molblog) / RT @RAFM: RT @MarketingRSLT Wie helpt @janneke met samenstellen programma Summerschool 2010? Tracks: Conversie - CRM - NieuweMedia en ..
- Hoitinga (Peter Hoitinga) / Helaas niet bij de laatste 3 maar trots op top-10 plek RT @molblog Drie genomineerden Marketeer of the Year 2010 bekend http://bit.ly/94e3fI
-
Drie genomineerden Marketeer of the Year 2010 bekend De drie genomineerden voor de Marketeer of the Year Award 2010 zijn …
19 maart 2010, 10:17
-
Duurzaamheid is relevant voor alle leefstijlen Van alle Nederlanders wil 90% dat Nederland verduurzaamt. Van alle innovaties in …
18 maart 2010, 15:26
-
B2B marketing is een vak apart Het B2B marketing vak is een Nederland in mijn ogen nog (zwaar) …
15 maart 2010, 12:02
-
CMO dit is je kans! Dit weekend stond er, onder de title "De CFO grijpt de macht", …
15 maart 2010, 10:35
-
Kom in de nieuwe editie van Purple Cow! Bent u, of de organisatie waarvoor u werkt, de bedenker van een …
12 maart 2010, 16:18
Emerce en PIBN (Platform Internet Bureaus Nederland ) doen hun eigen ding en lanceren de Dutch Interactive Awards. Niet te verwarren …
Senior Internet Marketeer bij E-asy zoekmachine optimalisatie. Innovation marketeer bij innovatiebureau Six Fingers Follow me @ Twitter
Media geek met een grote liefde voor zijn hond (Jimmy Hendrix) een commerciele hippie attitude gecombineerd met een geflashed media…
Sinds 2 jaar ben ik Online marketeer bij Marqit. Wij ondersteunen IT zoekenden bij het vinden van de juiste IT…
Ik werk voor het leukste, creatiefste en meest innovatie creatiebureau Artmiks. Daar houd ik me bezig met klantbelang, een snufje…
Ondernemer in ICT (verbindingen, software) en media met activiteiten in Nederland, Duitsland, Israël, Rusland en Wit-Rusland.
Michael Linthorst (31) is een echte ondernemer en oprichter van ondermeer Copernica BV. Copernica ontwikkelt software voor het aansturen van…
www.koenverhagen,com
De rode draad door mijn werkzame leven richt zich op service en klantbeleving. Als associate partner Boer & Croon NeXtrategy…
Advocaat en partner bij Hoogenraad & Haak, advertising + IP advocaten in Amsterdam. Een klein nichekantoor van specialisten in reclamerecht,…
Voor goede Social Media Activatie van uw (potentiële) klanten is een strategisch kader nodig gebasseerd op uw organisatie doelstellingen. Engagement…
Strating (Active Marketing) Hilversum * Brand Activator/Active Marketing consultant * Ontwikkelde het Qnippo's systeem voor on-line afhandeling van promoties *…
Marketing adviseur bij VODW Marketing. Ervaring en passie voor duurzaamheidsvraagstukken voor marketeers en marketing vraagstukken voor duurzame organisaties.
Grafisch ontwerper met art-direction, copy, illustratie en media-manipulatie neigingen.
Ik ben brand engineer bij EQ Brands. EQ Brands is een nieuw bedrijf in een nieuwe branche: neurobranding. Als sociaal…
www.21media.nl In 2009 ben ik 21Media begonnen. Een reclamebureau dat zich richt op nieuwe media concepten. Ik houd ervan om…
Communicatiemanager bij Dunck Loyalty Marketing en eindredacteur van kennisplatform Loyalty Facts. Daarnaast ben ik een regelmatig verbaasde consument, en niet…
-
Web3.0 = 2.0 + een 10 voor innovatie De laatste tijd bekruipt me de vraag of Web2.0 wel bestaat, net …
3 mei 2006, 9:08
-
Laat de prijzen maar vloeien 'Fluid pricing' is het onderscheidende instrument van de prijsvechters tegenover de gevestigde …
28 maart 2008, 19:44
-
ANWB goes viral Yourzine lanceerde afgelopen woensdag avond een nieuwe viral game voor de ANWB.
26 mei 2006, 8:24
-
Jaguar geeft beste online customer experience Van alle Britse fabrikanten geeft Jaguar op zijn website de beste customer …
22 november 2007, 11:37
-
Golfen is moreel totaal verwerpelijk Stel je had een mooie grote auto gekocht. En door de Al …
15 april 2008, 7:01


Wat ik raar vind van veel vrouwen die moeite hebben met zulke reclames, is dat als ze nu naar de dijk/strand gaan met het mooie weer als eerste hun bikinihesje uit trekken.....
jan
zon 29 apr 2007, 13:43
Mij hoor je pas klagen als ze een metersgroot doek van een dikke vrouw in een skipak gaan ophangen.
Ninthe
din 17 apr 2007, 17:04
Het is een mooie voorgevel.
Vincent
zon 15 apr 2007, 20:52
@W: H&M heeft hier niet zoveel mee te maken.
Kari-Anne
zat 14 apr 2007, 20:01
And the Oscar goes to.......de marketingmanager van H & M ! Nog voor het ophangen van de poster de ChristenUnie informeren, en hopla, een zee van publiciteit.
W
zat 14 apr 2007, 18:54
Hunkemoller gaat nog een stap verder, the making of van de gouden bikini Miami fotoshoot!!!!:
http://www.youtube.com/hunkemollertube
Danielle Schouten
vri 13 apr 2007, 14:40
Heb ze overigens ook nog nooit gehoord over de Sligge Bill-boards. Ze zullen dan ook vast heel blij zijn met de 'Maak je eigen Sloggi Bill-board site' ;)
Zeikerds!!!!
Sofie
don 12 apr 2007, 16:37
In een zeer recente persoonlijke brief d.d. 2 april jl. aan een verontruste kiezer laat programmaminister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet zien dat hij een verrassend andere kijk heeft op bloot in advertenties dan zijn Utrechtse partijgenoten van de ChristenUnie.
De integrale tekst van Rouvoets brief is te lezen via http://www.stelling.nl/kleintje/actueel/URHH1176297835.html
eric zwitser
woe 11 apr 2007, 20:15
mij maakt het niet uit, als het maar geen gouden zwembroek is!
Evan
woe 11 apr 2007, 18:59
De dames in de Groen Links-fractie zeggen dat er nu ook een grote poster moet komen van een man in een gouden zwembroek. Dan is er pas gelijkwaardigheid.
Kom maar op met die poster!
Kari-Anne
woe 11 apr 2007, 14:03
natuurlijk is het zo simpel gezegd, het zit ingewikkeld in elkaar! Echter, opvoeding is heel belangrijk en met goede opvoeding kom je heel ver...
En jah, ik zou ook kunnen zeggen: als je een week in de huid van een man kon kruipe. Want je moet dan ook niet denken dat het heel makkelijk is voor mannen (het is gewoon min of meer bepaald door de natuur dat mannen zich aangetrokken voelen tot vrouwen).
Ik hoop wel dat het binnenkort gaat veranderen (dat vrouwen eerlijker behandeld worden enz.)
Evan
din 10 apr 2007, 12:19
Evan, het is erg simpel om te zeggen dat een goede opvoeding voldoende is om respect te krijgen. Mensen worden beinvloed door heel veel factoren, reclame is een hele krachtige en helangrijke factor.
Het is eigenlijk lastig om dit aan mannen uit te leggen, vrouwen begrijpen me direct.
Maar als je een week in de huid van een vrouw kon kruipen..........
sara
din 10 apr 2007, 10:15
mijn vorige bericht is blijkbaar niet verzonden...
kijk, dit is al een bekende probleem. het ligt vooral aan de media.
@sara: als jij een gezette man ziet naast eentje met een 'goddelijke'lichaam (zoals jij je zelf vindt. dat vind ik ook niet bevorderlijk voor andere vrouwen eigenlijk, dat je zegt dat je een goddelijk lichaam hebt;)), dan weet ik bijna zeker dat jij op het eerste gezicht zal kiezen voor diegenemet een goddelijk lichaam!
het probleem zit hem een beetje in de opvoeding. als je goed opgevoed bent, zul je snappen dat je voor jezelf respect moet tonen en veel meisjes missen dat (wat jammer is).
het probleem zit hem ook in de westerse samenleving. door de westerse samenleving is er vrijheid. echter zijn er ook nadelen van deze samenleving en dit is er eentje van. dat vind ik jammer, maar alles heeft voordelen en nadelen.
trouwens, hier in enschede hang ook eentje van hunkemöler en ik moet zeggen dat ze er goed uitziet! (sorry, maar dat moest er even uit)
Evan
zat 07 apr 2007, 18:46
Ik ben halverwege het aandachtig lezen van alle reacties steeds sneller gaan scrollen, en minder gaan lezen. Omdat er (naar mijn waarneming) steeds meer een herhaling van zetten plaats vond.
Op het risico af daardoor iets uitermate sterk inhoudelijks te hebben gemist:
Is het niet uitermate logisch om een Bikini aan te prijzen middels een ...erhm... vrouw in een bikini?
Tuurlijk kan je dat ook doen met een man, of een oude mevrouw in een bikini. Heel verantwoord.
Was dit een mevrouw in bikini geweest op de moterkap van een auto, om die auto aan te prijzen dan had het geklopt: Die vrouw zou als lustobject op die auto zijn geplakt (ben ik ook niet voor).
Nu is het een uiterst funtionele manier om dit product aan te prijzen.
Bart te Riele
vri 06 apr 2007, 11:11
Sara ik ben het met je eens.
evelien
don 05 apr 2007, 21:16
Jan, ik ben absoluut niet tegen incidentele (half)blote reclame waarin even vaak mannen als vrouwen worden afgebeeld. Ik vind de verhoudingen wel erg scheef.
Dat er meer vrouwen die bloot afgebeeld worden, dan mannen. En dat is iets wat in de maatschappij als "normaal" wordt beschouwd. Ik vind het niet manonvriendelijk als af een toe een man (half) naakt wordt afgebeeld, maar als dat in grote mate gebeurd (netzoals dat nu bij vrouwen gebeurd), dan wordt het wel manonvriendelijk.
En ja, ik heb als een van de weinige mensen van nature een supergoed figuur en voel me absoluut niet onzeker. Maar als je mijn reactie goed leest, gaat deze kwestie niet over "onzeker" zijn. Jullie denken dat als een vrouw anti zulke reclame is, dat ze waarschijnlijk onzeker is of geen goed figuur heeft. Dat is een vooroordeel die jullie mannen steeds weer hebben. Het gaat erom dat het steeds weer opwekken van dit beeld de emancipatie van vrouwen beinvloedt. En daar merk jij niets van, maar wij vrouwen wel!!
Sara
don 05 apr 2007, 21:13
De kerk en de bijbel is voor degenen die daarin geloven, en niet voor niet gelovigen zeggen ze zelf. Dus hou in godsnaam je eigen kerkelijke regels binnen je eigen gemeenschap, en leg dit niet op aan anderen!
We hebben na jaren vechten overeenstemmimgen bereiktover bloot, homohuwelijken, abortussen en euthanasie. Als de ChristenUnie dit niet wil moet ze deze regels hanteren binnen de eigen gemeenschap, en niet de staat ermee belasten.
Kerk en Staat gescheiden houden!
Pieter
don 05 apr 2007, 21:03
Het is opvallend dat we aan de lopende band van die moraalridder berichtgeving zien die normaal gesproken uit de achterhoek komt, en daar ook echt thuishoort, maar zich nu in de mainstream opdringt door de regeringsdeelname van grefo's van de ChristenUnie. Niks mis mee hoor, de ChristenUnie, maar beperk je even tot Bolderkar alsjeblieft. In de echte wereld zitten we niet op jullie te wachten
Marc
Marc Schipperheyn
don 05 apr 2007, 16:17
Natuurlijk:
De reclame-uiting van lingerieketen Hunkemöller is pas vanaf morgen in Utrecht te zien, maar dankzij de ChristenUnie spreekt het winkelbedrijf nu al van een groot succes. ?De gouden bikini is niet aan te slepen?, jubelt Nadia Schoenzwytt van de lingerieketen.
(de Volkskrant)
Kari-Anne
don 05 apr 2007, 13:03
@Jan: er zit geen reclamebureau achter deze actie, het is ook geen slimme stunt om deze vorm van publiciteit te krijgen. Al is de winkel natuurlijk niet helemaal ontevreden met al deze hype eromheen. :)
Jan
don 05 apr 2007, 9:12
Dit is een slimme reclame stunt van het reclamebureau dat achter de poster voor deze winkel zit, de winkel krijgt zo veel publiciteit, omdat ze er van uit gaan dat mensen er zo heftig op regageren.
Sara als het vrouw onvriendelijk is, noem je dan al die reclames voor mannen badmode manonvriendelijk?
Bovendien Sara zal jij er niet onzeker van worden omdat jij jezelf al bij de 1% knapste mensen vind horen.
En ik wil me bij deze ook nog even distansieren van de beweringen dat jongens/mannen vrouwen als een stuk vlees zien. Dat vind ik nou een manonvriendelijke gedachte en bovendien erg stigmatiserend.
Jan
don 05 apr 2007, 8:57
Typerend dat als je zo'n meid van de 'Christen-Unie'nu weer hoort, of zo'n jurk van een Aardbisschop en/of Eman ui eea Moskee dat ze direct reageren op alles wat maar met 'sex'te maken heeft, blijkbaar zijn ze maar met 1 ding bezig i.p.v. zaken die echt essentieel zijn..stelleteje viesspeuken!!!
Leo
woe 04 apr 2007, 23:21
Wees eens origineel en neem nou eens een vrouw van 60 of man van 60 in badkleding of ondergoed of spijkergoed etc. maak er een "bill"board van en verkoop ,moeten het altijd supermodellen zijn?Maar neem a.u.b. geen Madonna;ze kan al niet zingen en ze heeft ook al een wanstaltige smaak dat nu net zij het gezicht is van H&M.Bovendien is ze rijk genoeg het geld van de verkoop heeft ze echt niet nodig.Liever laat iemand van de straat eens kleding showen geef hen het reklamegeld en steek ze in nieuwe kleding .Dat zou pas christelijk zijn.
Jeanne
woe 04 apr 2007, 18:22
Kari-anne, veel "vrouwonvriendelijke" blootreclame wordt gericht op vrouwen. De boodschap aan deze vrouwen is: "kijk, zo moet je er uit zien, wil je nog aantrekkelijk gevonden worden door het mannelijk geslacht". En dat wordt dan de norm, met alle gevolgen van dien voor jonge meisjes en zelfs oudere vrouwen.
Sara
woe 04 apr 2007, 16:26
@Johan: dat denk ik ook. ;-)
En wellicht mikken ze op de man die tegen zijn vrouw zegt: 'Schatje, zo'n bikini zou jou ook staan, hoor.'
(Maatje 44 dan ;-))
@Sara: het werkt zeker door, zie: http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/het-zijn-niet-de-hormonen/
Kari-Anne
woe 04 apr 2007, 16:24
Johan, ik denk inderdaad dat dergelijke reclame-uitingen mede verantwoordelijk zijn voor het instandhouden van het beeld dat vrouwen slechts "lustobjecten" zijn.
En dat dit doorwerkt op meer niveaus, op het werk/carriere (uit onderzoek blijkt dat vrouwen worden onderbetaald tov mannen, in de groei van vrouwen als persoon (het begint al vroege leeftijd bij meisjes die anorexia krijgen en dit duurt voort totdat ze volwassen worden, al die vrouwen die zich op allerlei manieren cosmetisch laten behandelen om aan de norm te voldoen). Natuurlijk kunnen vrouwen niet op wettelijk niveau worden achtergesteld (dat is ook niet van lange duur, daar hebben vrouwen keihard voor gevochten), maar op andere niveaus worden ze wel degelijk gediscrimineerd. Als je incidenteel een reclame hebt met een (half)blote vrouw, verandert dat natuurlijk niet het beeld van vrouwen. En vrouwen hoeven echt niet steeds bedekt of als non te worden afgebeeld. Maar als je continu vrouwen op zo'n manier afbeeldt, dan verandert het zeker het beeld van vrouwen.
Waarom worden mannen dan niet steeds (half)bloot afgebeeld? De verhoudingen zijn gewoon erg scheef.
Hoop dat je mijn mening begrijpt.
Sara
woe 04 apr 2007, 16:23
@kari-anne; ja, dat stelde ik ook al in mijn lange versie, dat ik het vreemd vindt dat het een poster is voor Hunkemoller, toch wel (nog steeds) een dameswinkel, waar de mannen buiten een sigaretje roken :-)
Ben het overigens niet geheel oneens met jullie beide. Vindt de term "emancipatie" gewoon zo zwaar gebruikt. Afijn, alle 3 redelijk zelfde idee vermoed ik, alleen verpakt in de mannen en vrouwen versie in dit geval :-D
Johan
woe 04 apr 2007, 16:19
@Johan: ik ben geen Sara, maar zo simpel als jij het stelt, is het natuurlijk niet.
Het is een combinatie van meerdere zaken, een onderdeel van een groter geheel: namelijk dat vrouwen sexy en aantrekkelijk moeten zijn in deze maatschappij.
Mannen geilen daar nu eenmaal op.
Maar! Opmerkelijk aan deze poster is dat het voor een bikini is, gericht op vrouwen. Niet op de man.
Kari-Anne
woe 04 apr 2007, 16:11
@sara;
Potverdorie. Ik had dus een heel net antwoord getyped, crashed mijn browser. Dan maar de samenvatting:
Ik snap heel goed wat je bedoelt maar probeerde er een komische kwinkslag aan te geven. Tevergeefs dus! Mannenhumor wellicht? ;-)
Samenvattend uit mijn proza wat verloren is gegaan;
Persoonlijk vind ik "emancipatiebelemmerend" een erg zwaar woord in dit soort issues.
Mijn vraag is dan ook of je echt denkt/vindt dat een gemiddelde werkende vrouw in Nederland belemmerd wordt in haar carriere, in haar groei als persoon en als onderdeel van de maatschappij OF wettelijk achtergesteld wordt naar aanleiding van reclame-uitingen (als deze bijv)?
nee, geen retorische vraag (wellicht een domme in jouw ogen), ik ben opricht benieuwd naar je mening.
En als de redactie dit artikel daarvoor niet het juiste platform vindt, mag je me ook mailen! ;-)
Johan
woe 04 apr 2007, 16:03
Johan, sufsus...wat is het toch vermoeiend als iemand niet begrijpt wat ie leest. Je verwart empancipatie met (je eigen) jaloezie.
Dat jij jaloers wordt op goddelijke lichamen omdat je dat zelf niet hebt, betekent niet dat ik anti vrouwonvriendelijke reclame ben om dezelfde reden. Integendeel, ik ben netzoals 1% van de mensen gezegend met een toplichaam. Waar het mij omgaat is dat met steeds weer blote vrouwreclame de vrouwen als lustopject worden neergezet. En dat is een slecht voorbeeld voor al die jonge meisjes en jongens. De meisjes denken dat ze een lustobject moeten zijn en jongens behandelen meisjes al op vroege leeftijd als een stuk vlees. Ik heb niet conservatief en ben het niet eens met veel punten van christenen (homo's abortus etc), maar op dit punt wel, omdat het emapcipatiebelemmerend is.
Bovendien is de verhouding bloot tussen man/vrouw enorm scheeft. Vrouwen worden veel meer (half)naakt afgebeeld dan mannen.
Ik denk dat jij en je geslachtsmaten anders zouden piepen als jullie continu als een stuk vlees zouden worden afgebeeld.
Sara
woe 04 apr 2007, 15:22
Die christelijke partijen moeten eens ophouden om alle zaken waar we na jaren vechten overeenstemmimg over hadden weer opnieuw ter discussie te stellen: bloot, homohuwelijken, abortus. Ga wat nuttigs doen!
iris
woe 04 apr 2007, 11:19
@Olaf, jawel, daar zijn wel degelijk vragen over gesteld in de gemeenteraad e.d. Dat voorbeeld wordt ook nu weer aangehaald als "dat was ook not done". Was overigens volgens mij ook reclame (not sure, though).
Johan
woe 04 apr 2007, 10:15
tijdje geleden hing er in Utrecht nog een bijna volledige naakte man over de hele gevel van de winkel van sinkel. Niemand over gehoord. Maar dat was ook kunst ;)
Olaf
woe 04 apr 2007, 10:14
"Geveldoeken hebben een directe invloed op de openbare ruimte, zij bepalen een stadsgezicht, meent de partij." - kijk, dat is een punt waar over te discussieren valt, maar ik snap niet dat de CU juist dit voorbeeld weer aangrijpt. Er hangt immers direct weer een naar bijsmaakje aan. Ik hoorde vanmorgen op de radio de toelichting van een meneer van CU uit Utrecht en dan komt het heel anders over. Maar goed, ik zou ze adviseren om niet langs de Maasboulevard in Rotterdam te rijden ;-) Daar wordt net voorbij de Oude Haven de gehele zijkant van een pand bekleed met doek. En volgens mij is daar ook al eens iets voorbijgeschoten van H&M wat toen tot vragen leidde.
@Sara: tut-tut, mooi is mooi. Ik wordt toch ook niet woest van die halfnaakte Bjorn Borg-posters in abri's overal? Of als mijn meisje weer eens zit te zwijmelen bij die mooie vent in de reclame's van Armani die halfnaakt de zee uit komt plonsen. Zit ik dan met mijn zwembandjes ;-)
Johan
woe 04 apr 2007, 10:08
Ik ben het niet eens met alles wat Christenen zeggen, maar hierover ben ik het wel eens met CU. Het moet eens ophouden met het als vanzelfsprekend beschouwen van halfnaakte vrouwen in reclame. Het komt de emancipatie van vrouwen zeker niet ten goed.
sara
woe 04 apr 2007, 9:49
De ChristenUnie is jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen? De CU is misschien niet zo extreem behoudend als de SGP, maar om nu te zeggen dat emancipatie een van hun speerpunten is...
Frans Jan Boon
woe 04 apr 2007, 8:34
ik heb de poster al gezien, het is een hele smaakvolle poster. Niet anders dan een Born Bjorg, H&M of C&A ondergoed/badmode-foto.
Olaf
din 03 apr 2007, 21:17