Creatie & Campagnes

Campagne maakt bewust dat bij langdurige ziekmelding vaak meer aan de hand is

Redactie | 12 september 2017, 8:50

Zorg van de Zaak en bureau XXS beginnen een campagne rondom de 'inzetbaarheidscoach'

September is de maand waarin bedrijven kunnen switchen van arbodienst en daarom begint Zorg van de Zaak een nieuwe campagne. Met deze campagne laat het netwerk van bedrijven rondom arbodiensten zien dat achter een ziekmelding een onverwacht verhaal kan schuilgaan.

Met deze campagne (bureau: XXS) brengt Zorg van de Zaak hun inzetbaarheidscoach onder de aandacht. Deze coach maakt niet-medische oorzaken van verzuim bespreekbaar en helpt oplossingen te vinden om ervoor te zorgen dat mensen weer inzetbaar zijn.

70% heeft meer dan een medische oorzaak
Volgens Zorg van de Zaak heeft zo'n 30% van de 765.000 langdurige ziekmeldingen alleen een medische oorzaak. Bij de overige 70% spelen ook andere kwesties een rol. Bijvoorbeeld (vermeende) onenigheid op de werkvloer, loodzware mantelzorg of een baan die niet meer matcht met de persoonlijke wensen. Precies die kwesties blijken lastig bespreekbaar voor een werkgever. De inzetbaarheidscoach moet hier verandering in brengen.

Hoe ga je daar als MKB’er mee om?
De campagne is ontwikkeld vanuit begrip voor de mkb-ondernemer. José Evers, partner van XXS Amsterdam: 'Uitval van één medewerker brengt vaak al behoorlijke uitdagingen met zich mee. Nu duurt een griepje meestal niet langer dan een week. Maar wat moet je doen als er naast slaapproblemen ook relatieproblemen spelen? Als iemand een hoge bloeddruk én een torenhoge schuld heeft? Hoe ga je daar als ondernemer mee om? Dit werd de insteek van de campagne Beter inzetbaar.”

Aftrap campagne in stadion FC Utrecht
De aftrap van de campagne vindt plaats op 12 september in FC Utrecht-stadion Galgenwaard. Experts vertellen aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe om te gaan met verminderde inzetbaarheid op de werkvloer. Daarnaast legt Olympisch schaatskampioen Mark Tuitert een link tussen topsport en ondernemerschap.

De campagne bestaat uit prerolls, advertenties, banners en het thema komt op het shirt van de spelers van FC Utrecht.

Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Marius Touwen, Angeline van Dijk, Nathalie Ruisendaal, Anouk-Aimee Lilipaly en Sandra Vollema.
Bureau: XXS Amsterdam
Account: Francis Oud
Agency producer: Mascha Mioch en Romy Pronk
Creative Directie: John de Vries, René Verbong
Art: Martijn van Sonsbeek
Copy: Jan de Roos, Saskia Meijer
Strategie: José Evers
Fotografie: Jan Banning
Film prod. Mij: XXS Amsterdam
Regisseur: Judith Schut
Camera en edit: Pieter Bokhorst (XXS Amsterdam)
Muziek: BMG Production music

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items zorg van de zaak XXS Amsterdam inzetbaarheidscoach

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs